۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۶۴۹۷۹

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کاشان تشریح شد

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کاشان تشریح شد
اصفهان – فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان از اجرای بیش ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ کریم اکبری دوشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک دفاع مقدس و گرامیداشت یادو خاطره شهدا، گفت: هشت سال دفاع مقدس که رویش‌های زیادی در حوزه‌های صنعتی، علمی، نظامی و فرهنگی داشت توسط مردم اداره شد.

وی افزود: شهید سلیمانی می‌فرماید، روز‌های دفاع مقدس ما در زمان ظهور نیز در نقطه اوج قرار دارد که این امر نشان دهنده است که هرچند در ظاهر و حدود ۲۲۰ هزار شهید تقدیم اسلام و نظام کردیم، اما دارای دستاورد‌های زیادی برای ملت و کشور بود.

سرهنگ اکبری به برنامه‌های تدارک دیده شده در دفاع مقدس امسال در کاشان اشاره کرد و با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال با شعار «در راه فتح قله ایم» آغاز می‌شود، اظهار داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کاشان از شنبه ۳۱ شهریورماه همزمان با ولادت پیامبراکرم(ص) و سالروز شهادت سرداران فکوری، فلاحی، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا آغازمی شود و تا شنبه ۸ مهر ادامه خواهد داشت.

وی به مهم ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان کاشان اشاره کرد و افزود: عطرافشانی گلزار شهدا، حضور در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد، برگزاری حدود ۲۰ اجلاسیه و یادواره شهدا و رزمایش بزرگ گردان‌های بسیجی خواهران و برادران از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کاشان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان همچنین برگزاری اجلاسیه کنگره علی ابن باقر (ع)، یادواره شهدای باریکرفس با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، یادواره شهدای جهاد سازندگی، اجلاسیه شهدای ارتش با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش و بزرگداشت روز سرباز در نیرو‌های مسلح را از دیگر برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس در کاشان برشمرد.

به گفته وی از اول مهر ۲۰۰ صبحگاه مشترک دانش آموزی و زنگ مهر و مقاومت توسط پایگاه‌های بسیج شهرستان و خاطره گویی توسط رزمندان و پیشکسوتان دفاع در مدارس شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

سرهنگ اکبری همچنین با بیان اینکه شهرستان کاشان دارای ۷ جانباز زن و ۱۵ شهیده زن از جمله مسجد گوهرشاد و دوران انقلاب است، گفت: دورهمی خانواده‌های شهدای زن در کاشان با هدف تبیین نقش زنان در دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مشترک کنگره ملی شهدا کاشان وهفته دفاع مقدس حضور پیشکسوتان جبهه و جنگ در مساجد شهرستان و بیان خاطره گویی و تبیین سال‌های دفاع مقدس و عملیات طوفان الاقصی و اقدامات ددمنشانه رزیم صهیونیستی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان ویژه برنامه «هر مسجد یک محفل قرآنی» با نام یاد و شهدا را یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کاشان اعلام کرد و یادآور شد: بعد از ماه رمضان تا به امروز حدود یکصد محفل قرآنی برگزار شده است.

سرهنگ اکبری همچنین به روز شما هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شنبه ۳۱ شهریور به عنوان روز «پیشکسوتان، دفاع مقدس، مقاومت، وحدت ملی، معنویت»، یکشنبه یک مهر به عنوان روز «جوانان، علم و دانش پژوهی»، دوشنبه دوم مهربه عنوان روز «زنان، خانواده و سلامت»، سوم مهربه عنوان روز «شهدیدان، جانبازان، آزادگان»، چهارشنبه چهارم مهربه عنوان روز «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی، اصناف و سربازان»، پنجشنبه پنجم مهربه عنوان روز «ولایتمداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی»، جمعه ششم مهر به عنوان روز «نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایرو روستائیان» و شنبه هفتم مهر به عنوان روز «فرماندهان، عزتمداران، حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.

لازم به ذکر است، از ۱۸۰۰ شهید شهرستان کاشان ۷۵۰ خانواده شهید در کاشان یا پدر، یا مادر و یا هم پدر و هم مادر آنها در قید حیات هستند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات