۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۶۴۹۸۸
سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان:

ساماندهی اساتید انقلابی مهم ترین هدف دانشگاه فرهنگیان است

ساماندهی اساتید انقلابی مهم ترین هدف دانشگاه فرهنگیان است
حقی با اشاره به اهمیت جایگاه معلم در تعلیم، تربیت و رشد دانش آموزان، گفت: دانشگاه فرهنگیان یک مجموعه تشکیلاتی برای هدایت جریان فکری، تزریق تفکر انقلابی و معنوی و سازماندهی اساتید انقلابی و مومن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، دکتر احمد حقی، امروز در دوره کشوری توانمندسازی استادان دانشگاه فرهنگیان با حضور دبیران هم اندیشی و مسولان شبکه های رسانه استادان دانشگاه فرهنگیان در لرستان که در سالن همایش مجتمع کوثر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام آموزشی کشور است و همه ما مدیون معلمینی هستیم که در تعلیم و تربیت و رشد و آموزش ما اثرگذار بودند.

حقی با بیان اینکه فعالیت در دانشگاه فرهنگیان باعث افتخار است، افزود: هیئت علمی، مدرس و کارمند دانشگاه فرهنگیان، اثرگذار بودن و تربیت معلم افتخار است و این جایگاه وقتی کامل می شود که قدرشناس و قدردان این مجموعه هم باشیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان باید دغدغه بصیرت افزایی، دانش‌افزایی، اثر گذار بودن داشته باشیم و دنبال شاگرد پروری و معلم پرور باشیم که اگر دنبال این باشیم، قدرشناس این نعمت بوده و هستیم.

دکتر حقی بیان کرد: آنچه که به عنوان دبیران هم اندیشی وظیفه داریم این است که بصیرت افزایی نماییم و دانشجو‌معلمان را برای جریان بصیرت افزایی سازماندهی کنیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان یک مجموعه تشکیلاتی برای هدایت جریان فکری، تزریق تفکر انقلابی و معنوی، سازماندهی اساتید انقلابی و مومن در دانشگاه جهت تربیت دانشجو معلمان هستیم و وظیفه ما در این عرصه خطیر است، تلاش ما برای سازماندهی جریان معنوی داخل دانشگاه و آگاهی نسبت به مسائل مختلف روز جامعه بیش از دیگران است.

وی با بیان اینکه باید عامل استحکام اخلاق و معنویت، کمال گرایی معنوی در دانشگاه باشیم، گفت: دانشگاه فرهنگیان وارث شهیدان رجایی و باهنر و وارث بیش از ۴۰۰ شهید دانشجو معلم است، دانشگاهی که در سخت‌ترین روزهای انقلاب حفظ و تعطیل نشد و وجود دانشگاه به عنوان مدافع اصلی انقلاب از ابتدا در عرصه فرهنگ و معنویت در کنار حوزه های علمیه ضروری تشخیص داده شد و مقام معظم رهبری برای داشتن آن اقدام کردند و اجازه ندادند دانشگاه تعطیل و به کیان آن آسیب برسد.

دکتر حقی با اشاره به اینکه معلمان دانشگاه در حوزه آموزش و حوزه تربیت که دو وظیفه اصلی هر معلمی است برترین های کشور می باشند، گفت: این وضعیت را باید با تمام وجود حفظ کرد و وظیفه ماست که با بصیرت افزایی، مطالبه گری و پیگیری مستمر اجازه ندهیم به جایگاه دانشگاه فرهگیان آسیب برسد، چون آسیب دیدن مرکز تعلیم و تربیت قطعا آسیب دیدن انقلاب است و وظیفه ما سنگین است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات