۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۷۶۵۰۲۹

کنعانی بیانیه نامتعارف ۳ کشور اروپایی را محکوم کرد

کنعانی بیانیه نامتعارف ۳ کشور اروپایی را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه نامتعارف انگلیس، فرانسه و آلمان مبنی بر لغو قراردادهای دوجانبه ارائه خدمات هوایی به ایران و تحریم ایران‌ایر به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش سرویس سیاسی  خبرگزاری رسا، بیانیه وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روبرو شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب بیانیه نامتعارف وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان مبنی بر لغو قراردادهای دوجانبه ارائه خدمات هوایی با جمهوری اسلامی ایران و تحریم ایران‌ایر به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین را شدیداً محکوم کرد.

وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که بر روی اعمال تحریم‌ها علیه هواپیمایی ایران‌ایر کار خواهند کرد.

کنعانی اقدام سه کشور اروپایی را ادامه سیاست خصمانه غرب و اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران خواند و گفت که با اقدام متناظر و متناسب جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تأکید مجدد بر موضع شفاف و اعلام شده ایران در قبال مناقشه اوکراین افزود: همان گونه که  قبلاً مورد تأکید قرار گرفت، هرگونه ادعایی مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به فدراسیون روسیه از سوی جمهوری اسلامی ایران کاملاً بی‌اساس و کذب است.

در ادامه طرح ادعاهای بی‌اساس علیه ایران در مناقشه اوکراین، اخیراً ادعایی از سوی غربی‌ها مبنی بر ارسال موشک بالستیک از ایران به روسیه مطرح شد. ادعایی که پیش از این از سوی کنعانی رد شده بود و روسیه نیز این ادعا را مردود اعلام کرد.

کنعانی امشب همچنین افزود: آمریکا و سه کشور اروپایی خود منبع اصلی تأمین سلاح برای رژیم صهیونیستی و شریک قتل‌عام گسترده مردم فلسطین و نسل‌کُشی در غزه هستند و باید پاسخگوی سیاست‌های غلط خود باشند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز امشب شرکت هواپیمایی ایران‌ایر را با ادعای ارسال موشک‌های ایران به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین تحریم کرد.

از سوی دیگر دولت انگلیس هم امروز سه‌شنبه مدعی شد قصد دارد همه خدمات هوایی مستقیم به ایران را متوقف کند.

ارسال نظرات