۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۶۵۰۸۷
امام جمعه موقت کاشان:

انتخاب سبک زندگی صحیح و بر اساس مبانی دینی، عامل سعادت انسان است

انتخاب سبک زندگی صحیح و بر اساس مبانی دینی، عامل سعادت انسان است
اصفهان – امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه همه جنگ و دعوا‌های دنیا بر سر سبک زندگی است، گفت: جنگ امروز ما با غرب بر سر سبک زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در دیدار باخانواده شهید حسینیان مقدم که با حضور بسیجیان پایگاه ملامحسن فیض و نمارگزاران مسجد آیه الله رضوی برگزار شد، با اشاره به سبک زندگی در عرصه اخلاق از نظر امام حسن عسکری(ع) گفت: سعادت در گرو سبک زندگی صحیح و بر اساس مبانی دینی است.

وی با بیان اینکه انبیا الهی برای هدایت و سبک زندگی صحیح بر اساس مبانی دینی آمدند، افزود: جنگ امروز ما با غرب بر سر سبک زندگی است، غرب تلاش می‌کند سبک زندگی غربی را در قالب ازدواج، اقتصاد، سیاست و اخلاق و ارتباطات مرد و زن را در ایران ترویج کنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: تضاد بین سبک زندگی غرب و سبک زندگی دینی در ایران سبب درگیری بین غرب و ایران شده است، از این رو نزاع بین جبهه حق و باطل در همه دوران‌ها برای تحمیل سبک زندگی است.

وی ادامه داد: غرب از مرحله ازدواج زن و مرد گذشته است و به مرحله همجنس بازی و حتی بالاتر از آن به مرحله ازدواج انسان با حیوانات رسیده است.

به گفته وی پذیرش سبک زندگی همان پذیرش آداب و رسوم غربی و در نهایت سقوط انسان است و این در حالی است که سبک زندگی در ایران اسلامی براساس دین و اخلاق است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: در سبک زندگی اسلامی، اخلاقی باید با عموم مردم صادق بود و در روابط با دیگران روابط حسنه‌ای داشت و رفتار یکسان درحضور و غیاب افراد داشته باشد.

وی ادامه داد: همدری در مصائب یکی دیگر از مصادیق روابط حسنه و اخلاق اجتماعی و سبک زندگی دینی است که اسلام آن را تأیید کرده است، از این رو امام عسکری(ع) می‌فرماید، داشتن ادب یکی از ویژگی‌های اخلاقی است و چنانچه در مقابل افراد محزون خندان باشید بی ادبی است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: احتمال لغزش برای همه وجود دارد و تذکر دادن اشتباهات دیگر از مصادیق سبک زندگی دینی است، از این رو برای رسیدن به رشد و کمال همه باید به دیگر کمک کنیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار برخورد محترمانه با یکدیگر را یکی دیکر از نمونه‌های سبک زندگی دینی دانست و افزود: ما باید نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی گفت: تواضع در سبک زندگی دینی بر خلاف سبک زندگی غربی موج می‌زند، اخلاق در فرهنگ غرب معنا ندارد در حالی که یکی از ویژگی‌های سبک زندگی دینی تواضع و اخلاق و فروتنی است.

امام جمعه موقت کاشان یکی از مصادیق روابط حسنه واحترام به مردم را داشتن ادب دانست و یکی از مؤلفه‌های عفت را حیا دانست و اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) می‌فرماید هر کس از مردم حیا نکند از خدا هم حیا نخواهد کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات