۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۷۶۵۰۹
نماینده مردم تبریز:

تعامل مجلس با حوزه‌های علمیه شکوفایی کشور را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که تعامل مجلس با حوزه‌های علمیه شکوفایی کشور را به همراه دارد، گفت: تقویت حوزه‌های علمیه تقویت نظام و مردم است.
فرهنگي، نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس


محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تداوم تعامل میان حوزه‌های علمیه، مجلس و دولت سبب شکوفایی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همفکری دولتمردان و نمایندگان مجلس با علمای حوزه های علمیه به ویژه در سال های گذشته، با برکات معنوی بسیاری همراه بوده است، البته بنده معتقدم بایستی خدمات متقابل دولت و روحانیت مورد بررسی عمیق قرار گیرد.

فرهنگی ادامه داد: اگر در سال‌هایی دیدار شخصیت های سیاسی و فرهنگی با مراجع و علمای برجسته حوزه های علمیه حالتی فرمایشی داشت، امروز شاهد آن هستیم که دولتمردان نظام ولایی ایران برای دریافت راهکارهای عملی و تغذیه فکری با آنان ملاقات می کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تأکید بر تداوم تعامل مجلس و دولت با حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید اظهار داشت: نظام اسلامی در مقابل مطالبات حوزه های علمیه و علما مسؤول است؛ چون این مطالبات، درخواست‌های بحق مردم از سوی روحانیت است.

وی با بیان این‌که تعامل میان مجلس و دولت از مجلس هفتم تجلی بیشتری یافت، ابراز داشت: هنوز در این مسأله به نقطه آرمانی دست نیافته‌ایم که بایستی تلاش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز در پایان با تأکید بر این‌که تقویت حوزه های علمیه، در واقع تقویت پایه‌های نظام است، خاطر‌نشان کرد: به هر میزان که حوزه‌های علمیه و نظرات علمای اعلام مورد توجه دولت قرار گیرد، به همان مقدار نظام اسلامی دارای بنیان‌های قوی خواهد بود؛ چون حوزه‌های علمیه خاستگاه و حافظ انقلاب اسلامی ایران هستند./935/ت302/س

ارسال نظرات