۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۶۵۳۳۹
جانشین فرمانده سپاه استان قم خبر داد؛

اجرای ۳۸ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در قم

اجرای ۳۸ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در قم
جانشین فرمانده سپاه استان قم از برگزاری ۳۸ عنوان برنامه و ۸۵۶ فعالیت در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، سردار مهدی کبیری پور، جانشین فرمانده سپاه استان قم، در نشست خبری برنامه‌های هفته دفاع مقدس که امروز ۲۷ شهریورماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به برگزاری ۳۸ عنوان برنامه و ۸۵۶ فعالیت در هفته دفاع مقدس، گفت: این ویژه‌برنامه‌ها با رژه نیروهای مسلح آغاز می‌شود که مسئولیت این رژه امسال برعهده ارتش جمهوری اسلامی ایران استان قم است.
 
کبیری‌پور از تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس در روز ۳۱ شهریورماه و برپایی نمایشگاه یاد یاران «محراب تا معراج» در باغ موزه دفاع مقدس با شعار «بیان رشادت‌های دوران جنگ» و «از جنگ دیروز به جنگ پیچیده امروز» در تاریخ ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه خبر داد.

وی با بیان اینکه لشکر عملیاتی سپاه استان تونل زمان ویژه از دوران دفاع مقدس تا جنگ سوریه و امروز را طراحی کرده است، تصریح کرد: بخش‌های متنوع فرهنگی و ارائه‌های مختلف در حوزه دفاع مقدس در هفته جاری با بهره گرفتن از هوش مصنوعی تدارک دیده شده است. نمایش «جنگ افزا» و نمایش «مردان آسمانی» ویژه عملیات والفجر ۴ هرشب از ساعت ۲۱ با روایت‌گری «از انقلاب اسلامی تا شرایط امروز» در نمایشگاه یاد یاران برپا خواهد شد.

کبیری پور نواختن زنگ مقاومت در مدارس، تجلیل و تکریم از فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس همزمان در سراسر کشور در روز چهارم مهرماه و برگزاری مهمانی لاله‌ها و عطرافشانی گلزارشهدا در روز پنجم مهرماه از دیگر برنامه‌ای هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

 وی با اشاره به اینکه سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه این هفته به یکی از فرماندهان سپاه تعلق دارد، ادامه داد: دیدار با ۳ هزار خانواده شهید و جانباز با همکاری ارگان‌ها و نهادهای دولتی قم و برگزاری همایش نقش بانوان در دفاع مقدس با عنوان «بانوان عاشورایی» با محوریت مادران و همسران شهدا با همکاری امور بانوان استانداری قم و حوزه خواهران و بسیج خواهران، نمایشگاه کتاب و عکس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، مدارس، محله‌ها و سازمان‌ها از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
 
کبیری‌پور بیان کرد: برگزاری مراسم پاسداشت روز سرباز و تجلیل از سربازان نمونه در باغ موزه دفاع مقدس، برپایی نمایش فیلم‌های دفاع مقدس، برگزاری شب خاطره و شب شعر در مدارس و دانشگاه‌ها و محله‌ها، اعزام راویان دفاع مقدس به مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، پخش فیلم «قلب رقه» در مساجد و پایگاه‌های منتخب استان و راه‌اندازی پویش هفته دفاع مقدس در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این هفته است.
 
وی افزود: فضاسازی تبلیغاتی با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان و نواحی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری نشست‌های تبیینی با موضوع تبیین گفتمان ولایت در دانشگاه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، همایش پیاده‌روی خانوادگی در قم و کهک، برگزاری مسابقات ورزشی در ۱۵ رشته ورزشی برای نیروهای مسلح و نیز عموم مردم، مراسم کوهپیمایی خانواده‌ها در شهرهای کهک و جعفریه از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می رود.
 
کبیری‌پور در خصوص اقدامات عمرانی مجموعه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس از مرمت و بهره برداری از ۷۰ پایگاه بسیج، مرمت ۱۹ باب منزل خانواده‌های شهدا و ۲۱ باب منازل نیازمندان، بهره‌برداری و آغاز ۲۲ پروژه عام المنفعه مانند شبکه برق، گازرسانی و لایه روبی قنوات، برگزاری جشنواره روایت جهاد، اعطای ۳ هزار بسته لوازم التحریر به دانش‌آموزان نیازمند، اختتامیه طرح بهسازی و شاداب‌سازی ۱۱۰ باب مدرسه با عنوان طرح «عجمیان» در هفته دفاع مقدس نام برد.
 
وی ادامه داد: افتتاح مرکز مشاوره شمیم کریمه و ساختمان مرکز ایثارگران و نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی و نوشت‌افزار ایران از دیگر برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.
 
«در راه فتح قله‌ایم»؛ شعار رژه نیروهای مسلح قم
 
جعفر کریمی، ارشد نظامی ارتش در استان قم و فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، نیز در این نشست گفت: رژه اقتدار نیروهای مسلح و یگان محمول استان قم، در ۳۱ شهریورماه همزمان با میلاد پیامبر اعظم(ص) در مجاورت مسجد مقدس جمکران ۸ صبح با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: هفته مبارک وحدت با هفته دفاع مقدس مصادف شده است که مزین به شعار «وحدت و برادری جوامع اسلامی قبرای آزادی قدس شریف و هم‌صدا شدن با مردم مظلوم غزه و فلسطین مقاوم» است، دفاع مقدس یادآور سلحلشوری ملت بزرگی است که با رشادت‌ها و پایبندی تصویری جاودانه از عظمت و ظلم‌ستیزی بر صفحه تاریخ نقش زدند، تصویری که تا همیشه موجب غرور و سرافرازی است.

ارسال نظرات