۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۷۶۵۳۶۸
امام جمعه اهل سنت ارومیه عنوان کرد؛

پیامبر و اهل بیت؛ عامل پیوند شیعه و سنی

پیامبر و اهل بیت؛ عامل پیوند شیعه و سنی
امام جمعه اهل سنت ارومیه تاکید کرد: دشمنان دریافتند که عامل مشترکی میان شیعه و سنی وجود دارد که آنها را تقویت می‌نماید که همان وجود پیامبر(ص) و اهل بیت او و محبت به آنهاست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ماموستا مامد کلشی نژاد، امام جمعه اهل سنت ارومیه در هشتمین وبینار سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز (سه‌شنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهی اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: آن چه امروز ما را گردهم آورده وجود نازنین پیامبر(ص) است. شخصیت بزرگواری که خداوند او را "رحمة للعالمین" معرفی می‌نماید.

وی اظهار داشت: امروز مستشرقین به این چهره مبارک و رحمة للعالمین ظلم کردند و تمام تلاش آنها این بود که چهره‌ای خشن و خون‌آلود را از پیامبر(ص) به دنیا معرفی کنند، در حالی که ایشان همان شخصیتی هستند که برای آسایش و آرامش مبعوث شدند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه در ادامه سخنان خود به ایجاد گروه‌های افراطی و تندور به نام اسلام و تحت رهبری استکبار جهانی اشاره‌کرد و گفت: آنها با این سیاست خصمانه می‌خواستند اندیشمندان و کسانی که به اسلام روی‌آورده بودند را از کرده خود پشیمان کنند، لذا در افغانستان، عراق و سوریه جنگ به راه انداختند تا اسلام هراسی و به دنبال آن اسلام‌ستیزی ایجاد نمایند.

وی در ادامه سخنان خود به نشست‌های محرمانه اندیشمندان رژیم صهیونیستی در شهر هرتزلیا بعد از شکست در جنگ 33 روزه با لبنان اشاره کرد و گفت: آنها به این نتیجه رسیدند که عاملی میان شیعه و سنی سبب شده که یکدیگر را تقویت کنند که همان وجود پیامبر(ص) و اهل بیت او و محبت به آنهاست لذا صراحتا اعلام کردند که ما به یک قیچی نیاز داریم تا با به اوج رساندن افراط شیعه و سنی میان آنها تفرقه ایجاد کنیم.

ماموستا مامد کشی نژاد با بیان این که هدف دشمنان از به تصویر کشیدن جنایات داعش، ایجاد اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی بود، گفت: وقتی مقاومت به اوج خود ‌رسید و طوفان‌الاقصی که رژیم غاصب صهیونیستی تاب مقابله با آن را ندارد را به وجود ‌آورد، آنها به ترور سردارانی مانند سردار سلیمانی و اسماعیل هنیه و دیگر فرماندهان روی آوردند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکیدکرد: تاریخ به کسانی که در برابر این جنایات سکوت کنند، رحم نخواهد کرد.

ارسال نظرات