۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۶۵۴۲۱

آغاز به کار کمیته علمی کنگره بین المللی علی بن محمد باقر در کاشان

آغاز به کار کمیته علمی کنگره بین المللی علی بن محمد باقر در کاشان
اصفهان - همایش کمیته علمی کنگره بین المللی علی ابن باقر (ع) صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان و رجبی دوانی استاد دانشگاه و مهمانان داخلی و خارجی در کاشان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در همایش کمیته علمی کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) گفت: جاسوس انگلیسی ۲۵۰ سال قبل با حضور در کشور‌های اسلامی بعد از تحقیق و بررسی راهکار‌های نابودی اسلام کند در کتاب خود می‌نویسد، اسلام ۲۳ نقطه قوت دارد که برای نابودی آن باید نقاط قوت را یکی از بعد از دیگری از مسلمانان گرفت.

وی یکی از نقاط قوت اسلام را وجود امامزادگان و نوادگان پیامبر اکرم (ص) در سراسر کشور دانست و با بیان اینکه امامزادگان مرکز ایمان هستند، افزود: عشق و علاقه مردم به پیامبر اکرم(ص) سبب شده است تا مردم به مناسبت های مختلف در ایام زیارتی با عشق و علاقه به زیارت امامزادگان بروند، از این رو وجود امامزادگان در ایران برای تمدن غرب خطر بزرگی محسوب می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: این جاسوس انگلیسی در کتاب خود می‌نویسد برای اینکه اسلام را نابود کنیم امامزادگان را که مرکز تقوت ایمان مردم و اسلام است باید با خاک یکسان کرد و نخستین اقدام آنها برای نابودی اسلام تخریب بقیع بود.

به گفته وی امامزادگان در هر نقطه‌ای از ایران که باشند کانون ایمان هستند، از جمله حضرت علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان که به عنوان کانون ایمان منطقه کاشان محسوب می‌شود و نقشه دشمن نیز برای نابودی و محو کانون‌های ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به اینکه بصیرت مردم کاشان در سال ۱۱۳ هجری ستودنی است، یادآور شد: در دعوای بنی عباس و بنی امیه مردم منطقه کاشان به تعبیر رهبر معظم انقلاب راه و مسیر را در غبار فتنه بنی عباس و بنی امیه گم نکردند.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) به درخواست مردم منطقه کاشان برای اعزام سفیر خودش را منطقه کاشان نهایت کرامت را مردم کاشان نشان داد، گفت: امام باقر(ع) با اعزام فرزند خود علی ابن باقر(ع) به منطقه کاشان برای تبلیغ دین نهایت تکریم خود را نسبت به مردم منطقه کاشان نشان داد.

عضو مجلس خبرگان در ادامه به تعبیر رهبر معظم انقلاب از کاشان به عنوان شهر مکرم اشاره کرد و ابراز داشت: کاشان تکریم شده از سوی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است و علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان سفیر این دو امام بزرگوار است. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: زمانی که امام باقر(ع) به فرزند خود علی ابن باقر ماموریت داد، بلافاصله علی ابن باقر(ع) ماموریت را پذیرفت.

لازم به ذکر است، همایش کمیته علمی کنگره بین المللی علی بن محمد باقر(ع) از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور در دانشگاه کاشان با نشست سیره و شخصیت علی بن باقر(ع) با موضوعات تبارشناسی، بررسی تحلیلی بر تذکره‌های موجود پیرامون حضرت علی بن باقر(ع) و معرفی امامزاده علی ابن باقر(ع) در تالار آزادی دانشگاه کاشان شده است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات