۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۶۵۸۸۹

پنجمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری ودانش بنیان فردخت در کاشان برگزار می‌شود

پنجمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری ودانش بنیان فردخت در کاشان برگزار می‌شود
اصفهان- تقاعدیان از برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت در شهرستان کاشان در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عادله السادات تقادعیان دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت کاشان صبح امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی این جشنواره که در سالن کنفرانس فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت در کاشان از سال ۱۳۹۹ با هدف گفتمان سازی پوشش اجتماعی برای بانوان با همکاری سازمان اجتماعی، فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حوزه بسیج خواهران حضرت نرجس و دانشکده فدک در کاشان شروع به کار کرد.

وی افزود: در حال حاضر در سطح کشور تنها چراغ دو جشنواره مد و لباس و فجرتهران و جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت کاشان روشن است.

تقاعدیان یادآور شد: سال گذشته نخستین دوره تخصصی دانش افزایی طراحی مانتو ایرانی اسلامی به صورتی حضوری و آنلاین و با حداقل هزینه با مدیریت و همکاری دانشگاه الزهرا برگزارشد و مدرک دو زبانه دانش افزایی به شرکت کنندگان اهدا شد.

وی آغاز فعالیت‌های بخش بین الملل جشنواره جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت در سال گذشته را یادآور شد و اظهار داشت: بخش بین الملل جشنواره در سال گذشته با حضور دو مهمان لبنانی و فلسطینی برگزار شد.

دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت کاشان همچنین برگزاری مراسم اختتامیه بخش پژوهشی این جشنواره در خرداد ماه امسال را یادآور شد و گفت: فعالیت‌های پژوهشی جشنواره از سال ۱۴۰۲ آغاز شد و در سال نخست ۷۰ کتاب و مقاله و پایان نامه به دبیرخانه جشنواره شد و امسال نیز ۱۷۰ مقاله و پایان نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

محمدی فشارکی فرماندار کاشان نیز از جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت کاشان به عنوان یک کار هنرمندانه و پیچیده‌ به لحاظ خلاقیت و نوآوری در سبک زندگی و ذائقه مردم یاد کرد و افزود: این جشنواره یک کار زیر ساختی در حوزه فرهنگی و ذائقه شناسی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات