۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۶۵۸۹۳

برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی پنجمین دوره جشنواره فردخت کاشان

برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی پنجمین دوره جشنواره فردخت کاشان
اصفهان- پدرام فر از وجود پوشاک ضد فرهنگ اسلامی و ایرانی در برخی اصناف ابراز تأسف کرد و گفت: وجود اینگونه لباس ها در فروشگاه‌ها و پوشش این نوع لباس در اجتماع نشأت گرفته از فرهنگ آلوده غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عفت پدرام فر صبح امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی پنجمین دوره جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت در شهرستان کاشان که در سالن کنفرانس فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: کاشان برای نخستین بار در عرصه پوشش و حجاب اجتماعی فعال شده است و جشنواره فردخت امسال برای پنجمین سال متوالی در کاشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پوشش هر کشور نشانه فرهنگ و آداب و سنن و دین و دیدگاه‌های مردم و مسئولان آن است، افزود: پوشش، قبل از ورود اسلام به ایران جزء لاینفک مردم ایران بوده است که آن را می‌توان در کتیبه‌ها و مراکز تاریخی و تمدنی ایران مشاهده کرد.

پدرام فر از وجود پوشاک ضد فرهنگ اسلامی و ایرانی اصیل در برخی اصناف ابراز تأسف کرد و گفت: وجود اینگونه لباس‌ها در فروشگاه‌ها و پوشش این نوع لباس در اجتماع نشات گرفته از فرهنگ آلوده غربی است که وارد فرهنگ ایران و کشور شده است.

وی با تقدیر از دست اندارکاران جشنواره ملی فردخت در کاشان به دستاورد‌های این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی دیر بازده است و با برگزاری چهار جشنواره فردخت به این سرعت نمی‌توان انتظار مشاهده دستاورد‌های آن در سطح جامعه را داشت.

به گفته وی رسیدن به دستاورد‌های فعالیت‌های فرهنگی نیاز به زمان و هزینه دارد و امید است امسال در پنجمین دوره جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت در شهرستان کاشان شاهد دستاورد‌های این جشنواره باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان گفت: هرچند ضعف‌هایی طی چهار دوره این جشنواره وجود داشته است، اما باید تلاش شود تا ضعف‌های آن به حداقل برسد.

پدرام فر هرینه برگزاری این جشنواره را حداقل و ناچیز دانست و با بیان اینکه برخی هزینه ای‌های جشنواره را غیر قابل تصور اعلام کرده اند، یادآور شد: برخی از هزینه‌های جشنواره‌هایی از این دست، هزینه‌های پنهانی است که دیده نمی‌شود.

وی موفقیت جشنواره ملی فردخت را در رتبه‌های خوب و برتری که امسال کاشانی‌ها و شرکت کنندگان در جشنواره فردخت از جشنواره فجر کسب کردند را قابل تقدیر دانست و ابراز داشت: کسب رتبه‌های برتر کاشانی‌ها در جشنواره فجر از دستاورد‌های جشنواره ملی فردخت کاشان است.

لازم به ذکر است، فردخت نام نمادین لباس مخصوص محلی زنان یکی از مناطق کاشان و هدف از نامگذاری آن بر یک رویداد هنری با موضوع مد و لباس توجه دادن به پیشینه تاریخی و هویت یک تولید عمومی در حوزه پوشش و پوشاک است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات