۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۶۵۹۱۱
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

هدف جایزه جهانی شهید صدر ایجاد حکمرانی علمی در جهان است

هدف جایزه جهانی شهید صدر ایجاد حکمرانی علمی در جهان است
حجت الاسلام ایمانی پور با بیان این که هدف از جایزه جهانی شهید صدر برگزاری صرفاً برگزاری رویداد علمی نیست، ایجاد حکمرانی علمی در جهان را هدف اصلی از برگزاری رویداد جایزه جهانی شهید صدر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که هدف از جایزه جهانی شهید صدر برگزاری صرفاً برگزاری رویداد علمی نیست، اظهار داشت: ما به دنبال ایجاد یک حکمرانی علمی اسلامی در فضای بین الملل هستیم.

وی افزود: وقتی به اندیشه امامین انقلاب اسلامی مراجعه می کنیم به تعبیر مشترکی از صدور علم از قم بر می خوریم که این دو بزرگوار قم را مرکز پمپاژ و صدور علم به جهان قلمداد کرده اند؛ ولی تا کنون به این وظیفه به خوبی عمل نکرده و در واقع تولیدات علمی در قم به خوبی در دنیا عرضه نمی شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابراز کرد: مسأله زبان و ادبیات قم و جهان با هم متفاوت است و بیشتر آثار تولیدی برای مخاطبان خارجی نارسا است.

وی جمهوری اسلامی را دارای شعاع جهانی دانست و بیان داشت: جایزه جهانی شهید صدر به دنبال رفع نقایص جهانی شدن علوم اسلامی است و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که متولی برگزاری جایزه جهانی شهید صدر است، تلاش دارد بخش های مختلف حوزه های علمیه را درگیر این مساله کند.

حجت الاسلام ایمانی پور افزود: جایگاه جایزه جهانی شهید صدر به دنبال نظریه پردازی و استفاده از نظریات تولید شده در حوزه علمیه قم بود و کرسی های نظریه پردازی سال ها در قم فعال است؛ ولی شاهد نظریات ثبت شده کمی هستیم و یا آنچه هم که تولید می شود گاهی متناسب با مسائل جهانی نیست.

رئیس شورای سیاستگذاری جایزه جهانی شهید صدر با بیان این که امروزه بحث های حقوق بشر و محیط زیست و تمدن آینده جزو مسایل مورد نیاز جهانی است اظهار داشت: در گام جلوتر به دنبال ایده های نو و نقدهای جدی بودیم که در این رابطه هیئت داورانی ایجاد شد و یک پروسه طولانی در این حوزه شکل گرفت.

حجت الاسلام ایمانی پور ابراز کرد: 9 رشته دانشی با 6 اولویت موضوعی در این جایزه در نظر گرفته شد که حقوق بشر و سبک زندگی، حکمرانی از جمله آن رشته هاست که شامل موضوعات دانشی اخلاق اسلامی و اندیشه های شهید صدر نیز می باشد.

ارسال نظرات