۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۷۶۵۹۷۲

گزارشی از جنایت امروز صهیونیست‌ها در لبنان

گزارشی از جنایت امروز صهیونیست‌ها در لبنان
منابع لبنانی اعلام کردند خبر مجروحیت سیدحسن نصرالله کذب و جنگ روانی رسانه های عبری زبان است، سیدحسن نصرالله و‌ سیدهاشم صفی‌الدین در سلامت هستند‌.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، وزرات بهداشت لبنان، ظهر امروز (جمعه)، خبر داد بیش از 700 شهروند این کشور در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و 2600 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل به‌صورت متوالی و پیوسته طی چند روز گذشته مناطق جنوبی لبنان را بمباران کرده‌اند. مقاومت اسلامی لبنان نیز ده‌ها شهرک و منطقه را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله قرار داده است.
 
براساس گزارش‌ها، در این حملات اسرائیل به لبنان ده‌ها منطقه در شهرستان‌های صیدا، صور، بنت جبیل، مرجعیون، حاصبیا، جزین، بقاع مرکزی مورد تهاجم قرار گرفته‌ است.
 
ارتش اشغالگر اسرائیل در ادامه جنایات خود در لبنان، عصر امروز چندین ساختمان در ضاحیه جنوبی را به شدت بمباران کرد.
 
شبکه الجزیره خبر داد که حملات هوایی شدید در جنوب بیروت رخ داده و حداقل 10 انفجار بزرگ ثبت شده است. سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی شد که مقر مرکزی حزب‌الله و مرکز فرماندهی این گروه مقاومت در قلب ضاحیه جنوبی بیروت مورد هدف حمله هوایی قرار گرفته است.
 
این حمله هوایی در منطقه «حاره حریک» رخ داده و به گفته منابع لبنانی چند ساختمان به طور کامل تخریب شده است. 
 
در این راستا منابع اسرائیلی گزارش دادند که ارتش این رژیم در بمباران ضاحیه بیروت از بمب‌های 2 هزار پوندی سنگرشکن (حدود یک تن) استفاده کرده است.
 
در این حمله که با استفاده از جنگنده‌های اف-35 صورت گرفته، 6 ساختمان به طور کامل با خاک یکسان شده‌ است.

به نقل از المنار، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت تا کنون دو نفر به شهادت رسیده است و دست‌کم ۷۶ نفر زخمی شده‌اند.

«فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان هم تأکید کرد که ساختمان‌هایی که در منطقه «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت هدف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفت، مملو از غیرنظامیان بوده است.

بر این اساس، احتمال افزایش شمار شهدا و مجروحان بسیار بالاست.

مجروح شدن سیدحسن نصرالله توسط هیچ نهاد رسمی تایید نشده است

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هدف حمله امروز ارتش اسرائیل به ضاحیه (حومه جنوبی بیروت) بود.

منبع اسرائیلی هم به سایت امریکایی اکسیوس گفت: به وقت حمله اسرائیل به مقر مرکزی حزب الله، مقامات ارشد در این مکان حضور داشتند.

حزب‌الله هنوز به خبر مجروح شدن سیدحسن نصرالله واکنشی نشان نداده و این ادعا توسط هیچ نهاد رسمی تایید نشده است.

این در حالی است که منابع لبنانی اعلام کردند: خبر مجروحیت سیدحسن نصرالله کذب و جنگ روانی رسانه های عبری زبان است.

منابع مطلع در لبنان اطلاع دادند که هیچ یک از رهبران ارشد حزب الله لبنان در عملیات ترور وحشیانه امشب صهیونیستها به شهادت نرسیده‌اند. این منابع افزودند که عملیات امشب صهیونیستها شکست خورده است.

ارسال نظرات