۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۶۶۲۸۳
امام جمعه پاکدشت:

مسئولان برای استقرار پایگاه ثابت دریافت خون در پاکدشت همت ندارند

مسئولان برای استقرار پایگاه ثابت دریافت خون در پاکدشت همت ندارند
حجت الاسلام جوکار گفت: پایگاه دریافت خون به صورت رسمی و دایمی در پاکدشت وجود ندارد. یک پایگاه وجود دارد که فقط در روزهای سه شنبه از ساعت هشت صبح تا 13 فعالیت دارد. درحالی که مطالبه مردم، فعالیت دایمی چنین پایگاهی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا جوکار، امام‌ جمعه پاکدشت تهران در گفت‌‎وگویی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه همیشه سخنگوی انقلاب اسلامی و پیگیر درخواست های مردم بوده است، اظهار کرد: مردم پاکدشت نیز هرگاه درخواستی و مشکلی دارند به دفتر امام جمعه مراجعه می کنند. از جمله این مشکلات که جزو مطالبات دایمی مردم است، نبود پایگاه رسمی انتقال خون است.

جوکار افزود: مردم پاکدشت، بسیار متدین و انقلابی و علاقمند به خدمت به هم نوع هستند و بر همین اساس، همیشه نسبت به نبود پایگاه رسمی و دایمی و ثابت انتقال خون در این شهرستان گلایه دارند. چندین هزار نفر در پاکدشت ساکن هستند درحالی که  یک پایگاه دریافت خون، آن هم فقط در روزهای سه شنبه از ساعت هشت صبح تا 13 فعالیت دارد. البته همین یک پایگاه نیز وقتی، سه شنبه، روز تعطیل رسمی باشد، تعطیل است.

امام‌ جمعه پاکدشت یادآور شد: وقتی موضوع را به مسئولان انتقال دادیم، جواب شان این است که مردم پاکدشت، خیلی در زمینه اهدای خون داوطلب نیستند. به آنها عرض کردم، شما فقط یک روز در هفته و آن هم چند ساعت، دایر هستید. مردم کار و زندگی دارند و گاهی نیز یادشان می رود که در پاکدشت، فقط یک روز کار دریافت خون انجام می شود. خواهشا شما پایگاه ثابت داشته باشید، اگر بعد از چندین ماه هنوز میزان داوطلب کم بود، می توان گفت حق با شما است. البته چنین نخواهد بود و مسئولان شاهد حضور مستمر و فوق العاده مردم پاکدشت برای هدای خون خواهند بود.

وی اضافه کرد: ما همین موضوع دایر نبودن پایگاه ثابت انتقال خون را در شهر قدس داشتیم که وقتی با پیگیری های ما مشکل حل شد. در واقع مسئولان انتقال خون استان همت کردند و پایگاه ثابتی دایر شد. وقتی همت و اراده و جدیت باشد، به سرعت چنین مشکلاتی حل می شود.

حجت الاسلام جوکار اظهار کرد: بنده به مسئولان عرض کردم که مردم می خواهند خون اهدا کنند، نمی خواهند از شما خون دریافت کنند، چرا برای استقرار یک پایگاه ثابت اقدام نمی کنید. البته مدیران، نبود امکانات و نیروی انسانی را هم مطرح کرده اند. وقتی این موضوعات را با شهرداری و سایر دستگاه ها مطرح کردیم، گفتند اگر سازمان انتقال خون اقدام کند، ما همه جوره درخدمت هستیم. در واقع به دلیل اهمیت دریافت خون، مسئولان دستگاه های مختلف همت لازم را دارند و ما امیدوار هستیم، این همت را مسئولان سازمان انتقال خون نیز مشاهده کنیم.

امام‌ جمعه پاکدشت ادامه داد: ما بارها از مسئولان درخواست کرده ایم که در مصلی نماز جمعه نیز پایگاه دریافت خون راه اندازی کنند ولی طی مدتی که بنده امام جمعه پاکدشت هستم، چنین اتفاقی نیفتاده است. بارها اعلام کردیم آماده هستیم پویش نذر خون راه اندازی کنیم ولی در این زمینه نیز همتی از سوی مسئولان مشاهده نکردیم.

ارسال نظرات