۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۶۶۳۲۱
اداره کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران در پیامی مطرح کرد؛

نخبگان ذخایر ارزشمند امت اسلامی/گرامیداشت مقام شهید چمران و نخبگان حوزه‌های علمیه

نخبگان ذخایر ارزشمند امت اسلامی/گرامیداشت مقام شهید چمران و نخبگان حوزه‌های علمیه
به مناسبت روز ملی نخبگان و به یاد شهید دکتر مصطفی چمران، اداره کل امور نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران از نخبگان به عنوان ذخایر ارزشمند امت اسلامی یاد کرد و بر مسئولیت‌های آنان در تحقق تمدن نوین اسلامی تأکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به مناسبت روز ملی نخبگان مصادف با ولادت شهید مصطفی چمران متن پیام اداره کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا، نخبگان و استعدادهای برتر به ویژه نخبگان حوزه های علمیه از ذخایر و ثروت‌های عظیم امت اسلامی بوده و مسئولیت‌های بزرگی نیز در برابر این موهبت الهی دارند.

ایشان پیشگام حرکت بزرگ امت اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی اند و ان شاءالله با فتح مرزهای علم و دانش، زمینه را برای تحقق این امر خطیر فراهم نمایند.

به تعبیر مقام معظم رهبری(حفظه الله) نخبه به ‌عنوان یک توصیف ارزشی، آن انسان صاحب استعداد پرکار پرتلاشی است که از هدایت الهی بهره گرفته باشد اینکه که به نیکی، دهم مهر ماه سالروز ولادت شهید دکتر مصطفی چمران نخبه‌ای مبارز و متعهد، به عنوان روز ملی نخبگان نامیده شده است این روز را گرامی داشته و برای همه طلاب استعدادبرترحوزه‌های علمیه سراسر کشور در مسیر نخبگی، توفیق هر چه بیشتر کسب علم، معرفت و تهذیب مراحل تهذیب از خداوند متعال مسالت داریم.

شایسته است در این ایام از نخبگان پیشگام دفاع از امت اسلامی در برابر جنایات وحشیانه رژیم جنایتکارصهیونیستی چون شهید سید حسن نصر الله و یاران صدیقشان، یاد کنیم که با نثار خون خویش راه عزت امت اسلامی را هموار نمودند.

این عزیزان مصداق بارز «رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه» می‌باشند که بر عهد و پیمان خود با خداوند متعال برای فراهم سازی عبودیت وبندگی انسان‌ها در درگاه الهی با مبارزه با دشمنان کوشیدند.

امیدواریم ما نیز راه این عزیزان را به عنوان «من ینتظر» در سنگر علم و حوزه‌های علمیه با «حکمرانی دانش بنیان» ادامه دهیم و برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری(حفظه الله) برای ورود به یک فصل تازه‌ای از تحرک علمی آماده شویم. 

ارسال نظرات