۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۶۶۴۹۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

ولایت مداری؛ شاخص‌ترین ویژگی سیدحسن نصرالله/ گسترش ظلم، دامن همه ادیان را خواهد گرفت

ولایت مداری؛ شاخص‌ترین ویژگی سیدحسن نصرالله/ گسترش ظلم، دامن همه ادیان را خواهد گرفت
سخنران مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله با بیان این که شهید نصرالله دارای شجاعت و آگاهی و دیگر خصوصیات بسیار خوب اخلاقی و مدیریتی بود، ولایت مداری و ولایت پذیری را شاخص ترین خصوصیت این شهید بزرگوار دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم بزرگداشت مجاهد کبیر، عالم با فضیلت حجت الاسلام والمسلمین شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که صبح امروز از طرف حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امیرالمومنین علیه السلام برگزار شد با اشاره به آیه أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ اظهار داشت: اسلام، دین جنگ طلب نیست؛ اما کسی را که با او جنگ کند، کوتاه نخواهد آمد و از خود و مظلومان حمایت خواهد کرد؛ چنانکه در سیره معصومان علیهم السلام سکوت کنندگان دربرابر ظلم ظالمان به مظلومان، به شدت محکوم شده است.

وی افزود: اگر مسلمانان سکوت کرده و درجای خود بنشینند، نه تنها خود ضربه می خورند؛ بلکه دیگر ادیان نیز ضربه خواهند خورد. نباید این گونه فکر کنیم که اگر جلوی ظلم گرفته نشود تنها اسلام از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان داشت: در قرآن کریم به این مسئله پرداخته شده و بیان خداوند این است که اگر ظلم فراگیر شود، پای همه مذاهب و ادیان را خواهد گرفت و مظاهر عبادت در ادیان از بین خواهند رفت.

جامعه سالم جامعه ای است که دارای همدردی باشد

سخنران مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله جامعه سالم را جامعه ای دانست که دارای همدردی باشد و ابراز کرد: جامعه همدرد جامعه ای است که در آن امر به معروف و نهی از منکر، امری مهم است که نتیجه آن، مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان می باشد.

وی در ادامه شهید سیدحسن نصرالله را فردی دانست که برای خدا حرف زده و موضع می‌گرفت؛ حزب الله با وجود این که کشور و لشکر نبوده و تنها یک تشکیلات منسجم است؛ اما با همه توان خود در مقابل همه طاغوت های جهان ایستاده و مبارزه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اهمیت دعا برای پیروزی جبهه مقاومت و مبارزه رزمندگان حزب الله با دشمنان اشغالگر صهیونسیتی اظهار داشت: دعا در پیروزی رزمندگان اسلام نقش بسیار موثری دارد که نباید از آن غفلت شود؛ چنانکه در جنگ ۳۳ روزه حزب الله با اسرائیل، رهبر معظم انقلاب اسلامی خواندن دعای جوشن صغیر را توصیه فرمودند.

شهادت برای شهید نصرالله نتیجه ای بُرد بُرد داشت

استاد حوزه علمیه با بیان این که شهادت برای شهید نصرالله نتیجه ای بُرد بُرد داشت اظهار داشت: شهید سید حسن نصرالله ضمن این که دارای شجاعت و آگاهی و دیگر خصوصیات بسیار خوب اخلاقی و مدیریتی بود اما؛ بهترین ویژگی این شهید بزرگوار ولایت مداری بود که از همه خصوصیات ایشان بیشتر به چشم می خورد و در خطاب های خود با الفاظ بسیار خوبی ولایت فقیه را به زبان می‌آورد.

ارسال نظرات