۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۷۶۶۵۸۵
حجت الاسلام والمسلمین زمانی در گفت‌وگو با رسا:

«نماز جمعه نصر»، ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

«نماز جمعه نصر»، ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به حضور صدها هزار نفر از مردم ایران اسلامی در نماز جمعه نصر که پس از عملیات نظامی جمهوری اسلامی علیه رژیم جعلی صورت گرفت، این نماز را نمایش قدرت مردم ایران و بی اعتنایی به تهدیدهای رژیم دانست.

حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی و مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، گفت: نماز نصر از نمازهای درخشان در تاریخ جمهوری اسلامی است زیرا امامت آن را ولی فقیه و رهبر انقلاب اسلامی ایران بر عهده داشت و در میانه یک نبرد خارجی مهم پیام «هل من مبارز» جمهوری اسلامی در برابر امریکا و اسرائیل را فریاد زد.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها حاکمیت غاصب فلسطین بوده که 7 میلیون نفر را آوارده کرده اند، بیان داشت: این حکومت خبیث به غصب سرزمین فلسطین بسنده نمی کنند و در ذهن خود ریختن خون همه مسلمانان را طلب می کنند همانطور که بن گوریون گفته بود که می خواهد همه مسلمانان عالم را بکشند. در برابر این گرگ خونخوار بر همه واجب است که آن را نابود کنند از این قیام حماس کار ضروری و حمایت مردم لبنان و حزب الله دفاع قهرمانانه بود.

حجت الاسلام زمانی تأکید کرد: در این شرایط لازم بود ملت ایران حمایت و دفاع لازم را از مردم لبنان و شهدای فلسطین اعلام کند. دستور امام صادر شد و سپاه این همه موشک زد و ابهت تل آویو شکسته و آبرویش ریخته شد. اسرائیل تهدید کرده که اقدام متقابل می کند که این نماز جمعه بهترین کار نمادین برای اثبات بی عرضگی رژیم صهونیستی و اقدامی بسیار شجاعانه بود. بسیاری از افراد عادی می ترسیدند ولی کسی که می داند خدای عالمیان پشتیبان او است می گوید «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‌ وَ نِعْمَ النَّصیرُ» و استوار می ایستد. کسی که با خدای خودش پیمان بسته از هیچ قدرتی نمی ترسد.

وی رهبری و ملت حاضر در نماز جمعه را مصداق آیه «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» دانست و گفت: نمازگزاران 13 دی ماه کار جهادی انجام دادند و از چند اقدام همزمان شایسته ثواب بردند زیرا اقامه نماز امتیاز انسان مؤمن است و حداقل سپاسگزاری است و همچنین ثواب جمعه نیز به این مردم می رسد چرا که در احادیث فراوان ثواب نماز جمعه پاداش «جهاد فی سبیل الله» است. پاداش مهم این مردم به علت نمایش قدرتی بود که در برابر دشمن انجام دادند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در پایان با قرائت آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةࣲ وَمِن رِّبَاطِ ٱلۡخَيۡلِ تُرۡهِبُونَ بِهِۦ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّكُمۡ » خاطرنشان کرد: مشت های گره کرده و پیشانی های سجده کننده یک نمایش قدرت و ترساندن دشمن بود که از جانب مردم شریف و نمازگزار ایران اسلامی به جهان مخابره شد.

ارسال نظرات