۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۷۶۶۷۶۹

غزه یکسال پس از جنگ؛ ۴۲ میلیون تُن آوار برجای مانده و مرگبار برای خبرنگاران

غزه یکسال پس از جنگ؛ ۴۲ میلیون تُن آوار برجای مانده و مرگبار برای خبرنگاران
با گذشت سیصد و شصت و هفتمین روز از جنگ غزه همچنان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه ادامه دارد و ساختمان‌ها ویران و خدمات بهداشتی تعطیل شده است.

العربی الجدید در گزارشی آورده است: در حالی امروز دوشنبه وارد اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی می‌شویم که ارتش اشغالگر اسرائیل به جنگ علیه غزه ادامه داد و زیر ساخت‌ها و مراکز بهداشت، پزشکی و آموزشی را هدف قرار می‌دهد. بحران بشری در غزه به حدی رسیده است که در تاریخ این منطقه محاصره شده بی سابقه است. در این میان شاهد سکوت جهانی هستیم. در شرایطی که فلسطینیان در غزه منتظر خبری ساده درباره نشانه‌های توافقی هستند که به رنج‌های آنانی که هنوز در قید حیات هستند، پایان دهد.

در میانه سکوت مشکوک جامعه جهانی در قبال نسل کشی در غزه، ارتش اسرائیل نظامیان خود را در مناطق جنوبی نزدیک به غزه تقویت کرده است و گروه‌های مقاومت فلسطین نیز بر هدف قرار دادن مراکز تجمع نظامیان اشغالگر تاکید و با گذشت یکسال همچنان به اشغالگران حمله می‌کنند.

العربی الجدید نوشت: روز گذشته عسقلان از سوی سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین راکت باران شد و قسام هم مرکز تجمع اشغالگران در گذرگاه رفح و نزدیک شهرک «حولیت» و رکز عملیات اشغالگران در پست نظامی «کرم ابوسالم» را هدف قرار داد.

این رسانه نوشت: این در شرایطی است که غزه همچنان با کمبود دارو و لوازم پزشکی روبرو است و بیمارستان‌ها به شکل برنامه ریزی شده‌ای ویران شده‌اند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، ۱۷ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه نیمه فعال هستند. به علت نبود امنیت خدمات بهداشتی در بیشتر اوقات وجود ندارد. این در حالی است که دفتر رسانه‌ای در غزه به از مدار خارج شدن ۳۴ بیمارستان و ۸۰ مرکز درمانی و هدف قرار گرفتن ۱۶۲ مرکز بهداشتی و ۱۳۱ آمبولانس اشاره کرده است.

در سیصد و شصت و هفتمین روز از جنگ غزه، یک فلسطینی در جریان بمباران منزلی در اردوگاه البریج در مرکز غزه شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

بمباران شمال غزه نیز شماری شهید و زخمی برجای گذاشت. شمال غرب شهر رفح در جنوب غزه نیز زیر آتش سنگین اشغالگران قرار گرفت. شهرک «بیت لاهیا» در شمال غرب غزه نیز از سوی اشغالگران زیر آتش قرار گرفت.

همچنین بمباران چادر آوارگان در داخل بیمارستان شهداء الاقصی در «دیرالبلح» در مرکز غزه به زخمی شدن دستکم یازده نفر منجر شد. بمباران منزلی در شرق شهر غزه نیز به زخمی شدن شماری از فلسطینیان منجر شد.

العربی الجدید گزارش داد که ۷۵ درصد ساختمان‌ها در غزه ویران و ۴۲ میلیون تُن آوار ایجاد شده است. برج و مناطق مسکونی و دولتی و بخش‌های اقتصادی به تلی از خاک تبدیل شده‌اند.

این رسانه نوشت: این در حالی است که تظاهرات ضد اشغالگران در بیشتر نقاط دنیا از آمریکا و انگلیس گرفته تا فرانسه برگزار شده است همچنین با گذشت یکسال از جنگ نسل کشی در غزه حدود ۴۲ هزار نفر شهید و ۱۰ درصد خبرنگاران در این منطقه جان باخته اند.

ارسال نظرات