۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۷۶۶۸۱۳
حجت الاسلام گنابادی نژاد:

روایت نابودی اسرائیل را برای مردم جهان ارائه کنیم

روایت نابودی اسرائیل را برای مردم جهان ارائه کنیم
معاون فرهنگی وزیارت استانداری خراسان رضوی گفت: جهاد تبیین آن مسئوليتي است که به عهده ما است و ما باید در حوزه جهاد تبیین یک طرحی نو دراندازیم و روایت نابودی اسرائیل را برای مردم جهان ارائه کنیم.
به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون فرهنگی وزیارت استانداری خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت شهید سید حسن نصرالله،در المصطفی مشهد ضمن تسلیت شهادت پرچمدار جبهه مقاومت شهید سید حسن نصرالله گفت: در ابتدای کلام لازم میدانم به همه افتخار آفرینان عملیات وعده صادق تبریک عرض کنم چرا که آنها بودند که بخشی از زخمهای جنایات اخیر اسرائیل را التیام بخشیدند.
 
معاون استانداری خراسان افزود: امروز ما طلاب مسئولیت بزرگتری برعهده داریم و این افقی که رهبر انقلاب از شخصیت شهید سید حسن نصرالله فرمودند را باید درست تبیین و ارائه کنیم.
 
وی اظهار داشت: رهبر انقلاب می‌فرمایند برادرم، عزیزم،  فخرم و پرچم‌دار جبهه مقاومت در منطقه، ما باید پاسخ بدهیم که آیا این شخصیت را شناخته ایم تا بعد آنرا به دنیا معرفی کنیم.
 
حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: اگر بخواهیم شخصیت سید حسن نصرالله را درست بشناسیم باید اول گذشته و امروز حزب‌ الله را تحلیل و بررسی کنیم: گذشته لبنان چیست؟ بعد از فروپاشی عثمانی کشور لبنان و سوریه سهم فرانسوی ها شد و آنها بعد از ترک لبنان ساختار سیاسی با دو ویژگی را از خود به یادگار گذاشتند. اولین ویژگی این ساختار سیاسی این بود که مسئولیت بین مذهب ها و مکاتب تقسیم شد و شیعه کمترین نقش را در ساختار سیاسی لبنان داشت و دومین دستاورد فرانسوی ها اختلاف و جنگ و نزاع داخلی در کشور لبنان بود.
 
وی افزود: فقط در سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۰ کمترین آمار که از کشته های جنگهای داخلی نقل شده است:۱۲۰ هزار کشته و ۷۶۰۰۰ آواره جنگی بود و بسیاری از مردم لبنان را ترک کردند و رفتند.
 
حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: آن ساختار سیاسی و این جنگهای داخلی بستری بود برای یک مسئله مهم اساسی در لبنان و آنهم اینکه این تحولات موجب تضعیف و تحقیر شیعه شد و کار به جایی رسید که حتی به شیعیان  در برخی از موارد شناسنامه هم نمی‌دادند که نتوانند در انتخابات شرکت کنند و همیشه در اقلیت باشند.
 
حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود؛ مسئله دوم درباره گذشته لبنان این بود که از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۰ جنوب لبنان توسط اسرائیل تصرف شد و ۱۵ سال رژیم منحوس اسرائیل حضور نظامی در این منطقه داشت، و این در شرائطی بود که هیچ مقاومت معناداری تا آن وقت در مقابل اسرائیل اتفاق نیفتاده بود و در جنگ ۶ روزه ارتش ۸ کشور عربی با اسرائیل جنگیدند و شکست خوردند، و تقریبا بیش از سه دهه از فلسطین و لبنان با این واقعیت گذشته بود.
 
معاون فرهنگی وزیارت استانداری خراسان گفت؛ اگر می‌خواهیم راجع به سید حسن نصرالله صحبت کنیم باید از این زاویه ببینیم که در چه شرائطی با اسرائیل مبارزه کرد و شیعه را از چه جایگاهی به کجا رساند، شیعه در حال نابودی و محو کامل بود و بنای دشمن بر این بود که اسمی از شیعه در آن منطقه برده نشود.
 
وی افزود: در جنگ ۳۳ روزه یک شبکه تلویزیونی با خانمی مصاحبه کرد و از او پرسید اگر سید حسن نصرالله را ببینید از او چه می‌خواهی : گفت از او می‌خواهم که عبایش را به من بدهد و من آنرا قطعه قطعه کنم و برای رهبران بی غیرت کشورهای عربی بفرستم این مصاحبه از تلویزیون پخش شد و اقای سید حسن نصرالله شنید وعبای خودش را برای این خانم فرستاد،و چون بیم این بود که این عبا به سرقت برود شرکت های بیمه اروپایی ۲ میلیون دلار بیمه این عبا را بیان کردند.و الان این خانم مشهور به ام العبائیه شده و کارش اکران عبا و معرفی سید حسن نصرالله در دنیا است
 
وی اظهار داشت: الان شرایط اسرائیل چگونه است؟ جریان طوفان الاقصی تمام محاسبات و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را بهم ریخت و فلسطینی هادر تل‌آویو راه رفتند و اسیرگرفتند.این قدرت کنونی مقاومت است.
 
معاون استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: دستاورد جنگ با فلسطین این است که امروز نه در ایران و کشورهای اسلامی بلکه دانشگاه های آمریکا و اروپا  فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند، و این قتل عام مردم فلسطین مسئله فلسطین را به مسئله اسلامی ،انسانی تبدیل کرده است و امروز سید حسن نصرالله حامی و افتخار تمام مظلومان و آزادیخواهان است.
 
وی افزود: در میدان نبرد اسرائیل امروز هیچ روزنه ای برای پیروزی ندارد، اما سوال مهمی که هست این است که چرا برخی تحلیل ها و تصورات غلط دیگری از تحلیل جریان حزب الله در بین جوامع وجود دارد. درپاسخ باید گفت:  این نیست مگر به خاطر اینکه در جهاد تبیین به درستی عمل نمی‌شود.
 
حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: جهاد تبیین آن مسئوليتي است که به عهده ما است و ما باید در حوزه جهاد تبیین یک طرحی نو دراندازیم و روایت نابودی اسرائیل را برای مردم جهان ارائه کنیم.
ارسال نظرات