۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۶۶۸۴۳

کتاب «روزهای آخر» به چاپ دوازدهم رسید + لینک

کتاب «روزهای آخر» به چاپ دوازدهم رسید + لینک
کتاب «روزهای آخر» اثر دهقان از سوی انتشارات نیستان به چاپ دوازدهم رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، احمد دهقان به عنوان راوی حاضر در سال پایانی جنگ در کتاب «روزهای آخر» خود که به چاپ دوازدهم رسیده است سعی کرده تا آخرین تصاویر از چنین افرادی را به تصویر بکشد. افرادی که همه زندگی خود را به کناری نهاده و با حضور در جبهه سعی کردند تا بخشی از سدی باشند که در روزها و ماه‌های پایانی جنگ اجازه ورود بار دیگر دشمن به خاک وطن را نمی‌داد.

او در مقدمه خود بر این کتاب با اشاره به همین مساله تأکید می‌کند که این کتاب حاصل خاطرات و یادداشت‌نویسی‌های او از روزمرگی‌هایش در جبهه است و زمانی آنها را در قالب چنین کتابی مکتوب می‌کند که هنوز خود را نویسنده نمی‌دانسته است. او تأکید می‌کند که داستان افراد حاضر در صفحات این خاطرات که از عملیات بیت‌المقدس ۷ شروع می‌شود و سرنوشت آنها؛ یکی از شگفت‌انگیز‌ترین چیزهایی است که در زندگی می‌توان از آن سراغ گرفت و البته افسوس خود را از اینکه این متن و سرگذشت نوشت‌ها را کامل ننوشته است، انکار نمی‌کند.

دهقان اذعان دارد که با وجود اینکه متن این کتاب راویت گاه توام با شیرینی است اما از تلخ‌ترین رویدادهای ایران معاصر به شمار می‌رود. داستان زندگی افرادی که پس از گذشتن از همه مواهب زندگی و ورود به صحنه‌‌های نبرد ناگهان خود را در مقابل پدیده‌ای با عنوان آتش‌بس و پایان جنگ می‌بینند و بدون اینکه برنامه‌ای و یا فکری برای این دوران داشته باشند، به میان زندگی شهری پرتاب می‌شوند و حیران و گاه سرگشته در آن ذوب می‌شوند.

کتاب «روزهای آخر» منتشر شد + لینک

دهقان تأکید کرده که کتابش سعی کرده بازتابی از آن دوران و زندگی این افراد باشد و روایتی از روزهای پایانی زندگی آنها در نبرد و یا پس از نبرد باشد.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینجا مراجعه کنند.

ارسال نظرات