۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۶۷۳۳
همزمان با آغاز هفته وحدت؛

فعالان، دانش آموختگان و خادمان قرآن در استان سیستان و بلوچستان تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز هفته وحدت در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، از فعالان، دانش آموختگان و خادمان قرآن کریم در این استان تجلیل تجلیل شد .
قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، فعالان، دانش آموختگان و خادمان قرآن کریم در استان سیستان و بلوچستان شب گذشته در مراسمی با حضور امام جمعه زاهدان و رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان تجلیل شدند .

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در این مراسم اظهار داشت: قرآن معجزه پیامبر اسلام (ص) است که تاکنون اعجاز هیچ کدام از پیامبران به مانند قرآن زیبایی خود را پس از سالها حفظ نکرده است .

وی، افزود: قرآن کریم کتابی است که هرکس از هر طبقه ای امکان بهره گیری از آن را دارد و به مانند سایر معجزات منطبق بر زمان و توان عقلی و شعاع اندیشه مردم نیست .

امام جمعه زاهدان، تأکید داشت: قرآن هنری است که هیچ نوشته نظم گونه ای در جهان به زیبایی نظم موجود در کلام قرآن نمی رسد و جذابیت دائمی آن را ندارد .

عضو خبرگان رهبری، تصریح کرد: متأسفانه امروز سهم دانشگاه ها از قرآن کریم چندان بالا نیست؛‌بنابراین باید تدابیری اتخاذ شود تا قرآن کریم در سبد دانشگاهیان جایگاه واقعی خود را پیدا کند .

حجت الاسلام حمید محمدی، مشاور وزیر ارشاد و رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، نیز در این مراسم گفت: قرآن کریم خود را به عنوان هادی مطرح و همه را به سمت ولایت هدایت می کند که این ولایت منسوب به رسول مکرم اسلام (ص)، جانشینان پیامبر و در عصر غیبت، ولی غایب است .

وی، بیان کرد: قرآن انسانها را به سمتی هدایت می کند تا در زیر چتر ولایت قرار گیرند و فتنه ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذارند .

حجت الاسلام محمدی، همچنین با بیان اینکه، تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور در شورای انقلاب فرهنگی در سالجاری، نقطه عطف تمام تحرکات قرآنی کشور بوده است، بر فرهنگ سازی قرآنی در جامعه تأکید کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: باید فرهنگ قرآنی به عنوان فرهنگ برتر در مقابل خرده فرهنگ های دیگر مطرح شود که برای انجام این مهم، شناخت و ایمان به قرآن و رفتار بر اساس آن محقق شود.

رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، از برگزاری جشنواره بین المللی فجر در موضوع قرآن کریم از سال آینده خبر داد و اعلام کرد: ایجاد مدارس قرائت قرآن و راه اندازی کرسی قرائت در دانشگاهها در سراسر کشور برنامه ریزی شده است .

حجت الاسلام محمدی، با تأکید بر اینکه، یکی از برنامه های جدی این وزارتخانه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است، خاطر نشان کرد: به زودی مراسم تجلیل از فعالان قرآنی در سراسر کشور برگزار می شود .

گفتنی است، در این همایش از 19 نفر از فعالان قرآنی استان سیستان و بلوچستان توسط مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور با اهدای لوح تقدیر وجوایز تقدیر شد و در بخش دیگری از این مراسم نیز، 10 نفر از خادمان و پیشکسوتان قرآنی استان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسات قرآنی سیستان و بلوچستان، با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شدند ./940/پ202/ص
ارسال نظرات