۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۶۷۸۴
صبح امروز در مشهد؛

دومین دوره مسابقات قرآن حوزه‌ علمیه خراسان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ‌ دومین دوره مسابقات قرآن، تواشیح و اذان حوزه ‌های علمیه استان‌ های خراسان، صبح امروز در حسینیه خیاط‌ های مشهد آغاز شد.
مسابقات قرآني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، این مسابقات از صبح امروز دهم اسفند ماه، با حضور 200 شرکت کننده از حوزه های علمیه سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

حجت ‌الاسلام علی اکبر سبزیان، مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان،‌ در افتتاحیه این همایش، با بیان این که امسال 200 شرکت کننده در این مسابقات حضور می یابند،‌ ادامه داد: این تعداد در مقایسه با دوره گذشته رشد 50 درصدی داشته است.

وی با اشاره به رشته های این مسابقات،‌ افزود: شرکت کنندگان در این مسابقات در هشت رشته قرائت، ترتیل، حفظ پنج، ده،‌ پانزده، 25 و کل قرآن کریم و نیز رشته‌ های اذان و تواشیح به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مدیر مرکز مشاوره افتخارات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و ادامه داد: رتبه اوّل حوزه های علمیه خراسان در چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی، کسب رتبه دوم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ماه رمضان سال جاری در تهران از جمله افتخاراتی است که توسط این مرکز کسب شده است.

حجت الاسلام سبزیان اظهار داشت: با توجه به افتخاراتی که مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان کسب کرده است امیدواریم در سال آینده برای نخستین بار جشنواره سراسری علوم قرآن حوزه‌ های علمیه را برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن‌ اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل‌البیت(ع)، به ایراد سخن پرداخت و حوزه های علمیه را به توجه بیش از پیش به قرآن و حفظ آن ملزم کرد.

گفتنی است، این مسابقات از امروز دهم اسفند ماه آغاز شده و به مدت دو روز در مشهد ادامه خواهد داشت که در پایان مسابقات در هر رشته سه نفر به عنوان نفرات برتر شناخته می شوند./930/پ202/ص
ارسال نظرات