۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۷۶۷۹۷۰

عملیات موفق پدافند هوایی در دفع تجاوز رژیم صهیونیستی/ زندگی آرام مردم در شهرهای مختلف

عملیات موفق پدافند هوایی در دفع تجاوز رژیم صهیونیستی/ زندگی آرام مردم در شهرهای مختلف
پدافند هوایی علمیات موفقیت آمیزی علیه تجاوز بامداد امروز رژیم صهیونیستی داشته است. مردم سراسر ایران زندگی آرام خود را در نخستین روز هفته سپری می کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی بامداد امروز در اقدامی تجاوزکارانه برخی از مناطق را مورد هدف قرار داد. پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران عملیات موفقیت آمیزی در دفع این تجاوز داشته است.
 
قرارگاه پدافند هوایی کشور با صدور اطلاعیه‌ای  از مقابله موفق با حمله رژیم صهیونیستی خبر داد.
 
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
 
به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.
 
در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست می‌شود اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه ننمایند.
 
 
اطلاعیه پدافند هوایی استان تهران
روابط عمومی پدافند هوایی استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد صدای انفجار شنیده شده در اطراف تهران مربوط به واکنش پدافند هوایی استان به تلاش رژیم صهیونیستی برای حمله به سه نقطه در خارج از تهران بوده است و ابعاد موضوع در دست بررسی است.
 
حوالی ساعت 2:15 بامداد چند صدای انفجار در غرب تهران شنیده شد. پس از آن ارتش رژیم صهیونیستی در اطلاعیه از حمله به برخی اهداف نظامی در ایران خبر داد.
 
علیرغم شنیده شدن صدای چند انفجار در غرب تهران و برخی شایعات، اما وضعیت در تهران عادی است.
 
برآوردهای اولیه: اقدام رژیم صهیونیستی ضعیف بود
 
برخی منابع به رسانه ها گفتند که برآوردهای اولیه از ضعیف بودن اقدامات امشب رژیم صهیونیستی در تهران، خوزستان و ایلام حکایت دارد.
 
رژیم صهیونیستی تلاش کرد مراکز نظامی را در برخی نقاط تهران و خوزستان و ایلام هدف قرار دهد؛ برخی اصابت‌ها نیز صورت گرفته اما به دلیل اقدام پدافند و همچنین آمادگی‌های پیش‌بینی شده، نتیجه بخصوصی برای این حملات تا این لحظه گزارش نشده است.
بررسی‌های بیشتر در این زمینه ادامه دارد.
 
منابع مطلع: آماده پاسخ به اسرائیل هستیم
یک منبع مطلع در گفت و گویی خبر داد: همچنانکه از پیش اعلام شده ایران آماده پاسخ به تعرض اسرائیل است.
 
وی افزود: ایران حق خود برای پاسخگویی به هرگونه تعرض را محفوظ می‌داند و تردیدی نیست که اسراییل در برابر هر اقدامی واکنش متناسب دریافت خواهد کرد.
 
مدارس سراسر کشور باز است
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از دایر بودن مدارس در سراسر کشور خبر داد.
 
علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خبر داد: «مدارس در سراسر کشور باز است و جریان آموزش عادی است».
 
ریزش چهار هزار تومانی دلار و آرامش حاکم بر بازار و مردم 

از بازار نیز خبر می رسد که علی رغم شایعات و عملیات روانی سنگین رسانه ای دشمن، مردم مشغول فعالیت های روزمره خود هستند. ریزش چهار هزار تومانی دلار نیز حکایت از آرامش بازار و بی اعتنایی به عملیات روانی دشمن دارد. 

زندگی آرام مردم در نخستین روز هفته

گزارش های خبرنگاران از شهرهای مختلف کشورمان حاکی است، مردم به زندگی عادی خود ادامه می دهند و وضعیت در شهرهای مختلف آرام گزارش شده است.

در فضای مجازی نیز عملیات نظامی رژیم غاصب اسرائیل در هدف قرار دادن برخی مراکز کشورمان با تمسخر مواجه شده و در شبکه های اجتماعی مطالب طنز گونه ای در این باره در حال انتشار است.

در هفته اول آبان ماه و نخستین روز هفته، بازار بورس نیز در وضعیت سبز قرار دارد. شاخص بورس با گذشت ساعاتی از آغاز معاملات با رشد ۴۹ صدم درصدی روبه‌رو شده و ۱۰ هزار واحد رشد کرد.

 
رژیم صهیونیستی رو به بزرگنمایی عملیات خود آورد
بر اساس گزارشی که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده، یک منبع مطلع گفت ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن 20 نقطه در کشور غیرواقعی است و تعداد اهداف دشمن با فاصله، کمتر از این میزان است.
 
همچنین اخباری که می‌گوید ۱۰۰ هواپیمای نظامی اسرائیل در این حمله نقش داشتند، نیز کاملاً دروغ است و اسرائیل به‌دنبال بزرگ‌نمایی حمله ضعیف خود است.
 
اقدام صهیونیست‌ها از بیرون از مرزهای کشور صورت گرفته و آسیب های محدودی وارد کرده است.
حسین عجمی
ارسال نظرات