۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۶۷۹۷۶
حجت الاسلام لیالی در گفت‌وگو بارسا:

مجمع مدرسین و محققین سرنوشت خود را به رژیم صهیونیستی پیوند نزند

مجمع مدرسین و محققین سرنوشت خود را به رژیم صهیونیستی پیوند نزند
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ضمن محکومیت بیانیه مجمع مدرسین و محققین مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل، این مجمع را محفلی از اصلاح طبان سکولار، لائیک و لیبرال دانست.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به این که جهان اسلام و جبهه مقاومت در پیچ تاریخی به سر می برند اظهار داشت: تحولاتی که در طول یک سال گذشته شکل گرفته است، دو تفکر حق و باطل در عرصه رقابت سخت قرار گرفته و در مقابل هم ایستاده اند.

وی افزود: رویارویی این دو جریان با تمام توان، عرصه مرگ و زندگی است؛ در مقابل این دو تفکر، کسانی هستند که تفکرات سازش گونه و صلح مآبانه دارند که البته از گذشته تا کنون نیز این تفکر وجود داشته و دارد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بیان داشت: امروز در عرصه رقابت گفتمانی و میدانی تفکر جهاد و مقاومت و تفکر سازش و تسلیم، دو جریان به اتحاد رسیده اند که اولین آن جریان غربی، عبری، عربی و تفکر سازش با دشمنان و دیگری تفکر مقابله و مبارزه با ظلم و ستم با متحد شدن جبهه های مقاومت در کشورهای مختلف است.

استاد حوزه علمیه افزود: جبهه مقاومت در طول دهه های گذشته دچار سختی ها و تلخی های بسیاری شده که مهمترین آن، شهادت رهبران و فرماندهان است؛ اما این خسارت ها و سختی ها نتوانسته جبهه مقاومت را به زانو درآورده و آنان را در مقابل دشمنان تسلیم کند که این نشان از تقابل جریان مقاومت با تفکر سازش و تسلیم است.

حجت الاسلام لیالی با اشاره به محتوای بیانیه سازشکارانه و تسلیم گونه مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه ابراز کرد: در این باره باید چند نکته را متذکر شویم که اولا اصل تشکیل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه، امری غیرقانونی است که باید نهادهای حوزوی و نهادهای حقوقی و قضایی پیگیر این مسئله باشند.

وی افزود: چگونه است مجمعی که نه کنگره داشته و نه دارای شورا و انتخابات است، ابراز وجود می کند؛ درحالی که این مجمع نیست؛ بلکه حلقه و محفلی از اصلاح طبان سکولار، لائیک و لیبرال است که تفکری سیاسی داشته و ربطی به مدرسین و اساتید حوزه علمیه قم نداشته و ندارد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز کرد: دوم این که هر چند اصل بیانیه مجمع محققین و مدرسین حوزه دارای حُسن است از این جهت که بالاخره حداقل یک بیانیه صادر کردند- اما سوال این است که چرا تابه حال نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی و وحشیگری های این رژیم در غزه و لبنان و ترور مقامات و فرماندهان حزب الله نیز بیانیه صادر نکردند؟

وی افزود: بیانیه این مجمع دارای نقدهای بسیاری است که اولین آن این است که ادبیات به کار رفته در این بیانیه، ادبیات و گرایش لیبرالی و اصلاح طلبانه است؛ چراکه در این بیانیه در فرازهای پایانی چند عبارت وجود دارد که انسان را به تعجب وا می دارد که چگونه این مجمع این مقدار از تحولات سیاسی و جهانی بی خبر است.

حجت الاسلام لیالی اضافه کرد: بیانیه مجمع محققین بر صلح پایدار، تشکیل دو دولت و بازگشت به مرزهای قانونی، تاکید می کند؛ درحالی که محتوای آن مخالف صریح با اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ چراکه امام خمینی(ره) اسرائیل را غده سرطانی می نامند که باید از بین برده شود و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر لزوم محو رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف تاکید کرده اند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی عنوان داشت: محتوای این بیانیه مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی است؛ درحالی که باید از آنان پرسید که کدام دولت؟ کدام صلح؟ کدام دو کشور و مرزهای قانونی؟ آیا مجمع محققین خبر ندارد که رژیم صهیونیستی در قرارداد کمپ دیوید و اُسلو 1993 را هرگز قبول نکرد؟

وی افزود: اندیشه صلح و سازش، اندیشه غربی، عبری و عربی است؛ نه اندیشه اسلامی. آیا در این 70 سال به اندیشه صلح و مرزهای قانونی رسیده اند؟ باید مجمع محققین درصدد دفاع از قدس و آزادی مظلومان فلسطین باشد؛ نه حمایت از اشغالگری و وحشیگری رژیم صهیونیستی.

حجت الاسلام لیالی تاکید کرد: به مجمع محققین و مدرسین توصیه می کنم سرنوشت خود را به رژیم صهیونیستی پیوند نزنید؛ چراکه این رژیم باقی نخواهد ماند و شما نباید به حفظ منافع غرب و رژیم اشغالگر بوده و در این راستا حرکت کنید.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی خاطرنشان کرد: راه حل مسئله فلسطین و اسرائیل غاصب این است که قدس شریف به مردم خود برگردانده شود و آمریکا از منطقه خارج شده و زوال رژیم صهیونیستی تحقق پیدا کند؛ اگر راهکار مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی جواب ندهد باید با اجرای راهکار حقوقی، سیاسی و بین المللی، مسئله رفراندم را که حق مردم فلسطین است، اجرایی کرد.

ارسال نظرات