۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۶۷۹۸
به منظور گرامیداشت هفته وحدت؛

جشن وحدت در یکهزار مسجد شیعه و سنی آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری جشن وحدت در یک هزار مسجد شیعه و سنی سطح استان به منظور گرامیداشت هفته وحدت خبر داد.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت هفته وحدت، اتحاد، وحدت
حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به برگزاری همایش بزرگ علمای اهل تشیع و تسنن در ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: این همایش با حضور علمای اهل تسنن و تشیع ، 12 اسفند، مطابق با 16 ربیع الاول در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همزمان با ارومیه، همایش علمای شیعه و سنی شمال استان در خوی و جنوب استان در بوکان نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فخری، هفته وحدت را فرصتی مناسب برای توجه به مشترکات اعتقادی و دینی اهل تسنن و تشیع دانست و خاطرنشان کرد: در این هفته مسلمانان با برگزاری برنامه های مختلف به جهانیان نشان می دهند که دشمنان با هیچ توطئه ای نمی توانند در بین این دو مذهب اسلام ایجاد کینه، تفرقه و اختلاف کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اعلام اینکه اتحاد بین شیعه و سنی و قومیت‌ها ریشه قرآنی دارد، اظهار داشت: تفاوت رنگ، نژاد و زیان همه از نشانه ها و قدرتهای الهی است و نمی تواند عامل تفرقه و اختلاف باشد.

وی با اشاره به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ وحدت بین قومیت‌ها اظهار کرد: رهبر کشورمان در سفر به کردستان، بیانات ارزنده و ارزشمندی را در این رابطه ارائه کردند که مسیر را برای همه مسلمانان از هر قوم، نژاد و مذهب روشن کرد./936/پ202/ص
ارسال نظرات