۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۶۸۰۶
مدیر حوزه های علمیه:

دقت در جذب و گزینش طلاب بالاترین خدمت به حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه بر ضرورت دقت در جذب و گزینش متقاضیان ورود به حوزه های علمیه تاکید کرد و این کار را بالاترین خدمت به حوزه ها دانست.
اولين همايش مسئولبن هسته هاي گزينش اساتيد مصاحبه و مديران مدارس علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه صبح امروز در نخستین همایش مسئولین هسته های گزینش، اساتید مصاحبه و مدیران مدارس علمیه سراسر کشور که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد در سخنانی با تبریک هفته وحدت، این هفته را از افتخارات جامعه اسلامی و الطاف قدسیه امام راحل دانست و گفت: وحدت امت اسلامی باعث پیروزی مسلمانان می شود و اگر خدایی نکرده این وحدت وجود نداشته باشد آسیب های زیادی دامن گیر امت اسلام خواهد شد.

وی وظیفه علما و روحانیون در تبیین و دعوت مردم به اتحاد و یکپارچگی را بسیار سنگین توصیف و تصریح کرد: باید از اقداماتی که باعث برانگیخته شدن حساسیت ها می شود پرهیز کرد و در هفته وحدت به وظایف سنگین خود جامه عمل بپوشانیم.

آیت الله مقتدایی در ادامه با اشاره به نقش حوزه های علمیه ابراز داشت: حوزه های علمیه از صدر اسلام تا کنون برکات بسیار فراوانی داشتند و اگر علما در اصل غیبت حضور نمی داشتند هیچ فردی باقی نمی ماند مگر اینکه از دین خدا مرتد می شد.

وی بیان داشت: روحانیون و علمای شیعه مرزبانان و کشتی بانان جامعه هستند که از صدر اسلام تا کنون دین را حفظ کرده و به دست ما رساندند.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنانش دقت در جذب و گزینش متقاضیان ورود به حوزه های علمیه را بالاترین خدمت به حوزه ها دانست و تاکید کرد: متاسفانه برخی ها از جاده اصلی منحرف شدند که باید پالایش شوند و این وظیفه بر عهده هسته های گزینش و اساتید مصاحبه است و ضروری است در جذب و گزینش ورودی ها دقت زیادی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در عین حال که در جذب و گزینش متقاضیان ورود به حوزه دقت می شود، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سئوالات مصاحبه علمی، کارشناسی شده و دقیق باشد تا افراد شایسته و مستعد از فیض حضور در حوزه های علمیه محروم نشوند.

مدیر حوزه های علمیه همچنین گفت: اگر تا کنون درب ها باز بوده ما نتایج شوم آن را می بینیم و متاسفانه برخی از افراد در حوزه نه تنها خودشان شایستگی لازم را ندارند بلکه دیگران را هم منحرف کرده و عامل بدبینی مردم به روحانیت می شوند.

وی با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص حوزه های علمیه تاکید کرد: یک فرد منحرف می تواند مردم را به حوزه بدبین کند و حضرت امام (ره) تاکید داشتند افرادی که قصد ورود به حوزه های علمیه را دارند باید پالایش شوند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات