۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۶۸۱۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی چالوس:

بزرگ‌ترین نیاز امروز جامعه اسلامی وحدت و همبستگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی چالوس بزرگترین نیاز جامعه اسلامی را در شرائط کنونی وحدت و همبستگی دانست و گفت: امروز دشمنان ملت های مسلمان با سرمایه گذاری های کلان در این حوزه تنها به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان هستند.
هفته وحدت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام علی اسفندیاری، رییس اداره تبلیغات اسلامی چالوس، امروز در جمع مبلغان این شهرستان، با گرامی‌داشت آغاز هفته وحدت، ‌دوازده ربیع الاول، آغاز هفته وحدت را فرصتی مناسبی برای بازخوانی راهکارهای مناسب فرهنگی جهت ایجاد وحدت بین بزرگ‌ترین مذاهب موجود در جامعه اسلامی یعنی شیعه و سنی دانست.

وی وجود مقدس حضرت محمد‌(ص) را بهترین الگو برای جامعه اسلامی دانست و خاطر‌نشان کرد: مهم‌ترین ویژگی ممتاز رسول مکرم اسلام‌(ص) تعالی بخشیدن به اخلاق حسنه اسلامی است و این در حالی است که دشمنان اسلام، مسلمانان را به خشونت متهم می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی چالوس با اشاره به هدف رسالت رسول گرامی اسلام، حضرت محمد بن عبدالله که در کلام خود حضرت به آن توجه داده شده است« من برگزیده شده ام تا مکارم اخلاق را به اتمام برسانم»، از آن رسول به عنوان بهترین الگوی جامعه اسلامی در تمام شئونات زندگی فردی و اجتماعی یاد کرد.

حجت الاسلام اسفندیاری فلسفه وجودی افرادی همچون عبدالمالک ریگی را ایجاد اختلاف و تشنج در میان صفوف جامعه اسلامی خواند و افزود: دشمنان اسلام با درک جایگاه و موقعیت والای جامعه اسلامی در معادلات جهانی و منطقه ای، سعی دارند تا با ایجاد بزرگ نمائی مسائل اختلافی در بین شیعه و سنی و دامن زدن به این اختلافات زمینه های شکاف و جدائی را در میان آحاد مسلمین ایجاد کنند.

وی داشته های مشترک میان شیعه و سنی را بسیار بیشتر از موارد اختلافی آن خواند و در ادامه گفت: اگر اهداف بزرگ و متعالی جامعه اسلامی در نظر گرفته شود و نیز اگر با دید درست به ایجاد کنندگان این اختلافات که در قرون بسیار گذشته زندگی می کردند نگریسته شود، هیچ دلیل خاصی برای دامن زدن به اختلافات گذشته نمی توان متصور شد.

حجت الاسلام اسفندیاری هفته وحدت را بهترین فرصت برای بررسی راهکارهای ایجاد وحدت و همبستگی شیعه و سنی خواند و با تأکید بر این که وحدت به عنوان مهم ترین نیاز جامعه اسلامی در شرائط کنونی است، تصریح کرد: امروز دشمنان ملت های مسلمان با سرمایه گذاری های کلان در این حوزه تنها به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان هستند که این مسأله هوشیاری ملت های مسلمان را می طلبد./950/پ202/س
ارسال نظرات