۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۶۸۵۰
مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد گیلان:

کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان به 168 کانون افزایش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد گیلان با بیان این که در حال حاضر 148 کانون فرهنگی در مساجد استان فعال هستند، گفت: تا پایان امسال تعداد این کانون ها به 168 مرود افزایش خواهد یافت.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سلیمان پور ابراهیم، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، روز گذشته در جمع خبرنگاران، با بیان این که‌ 148 کانون فرهنگی در مساجد استان فعال هستند، گفت: تا پایان امسال تعداد این کانون ها به 168 مرود افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی، هنری مساجد با هدف استفاده از ظرفیت‌های مساجد برای مقابله با جنگ نرم در سال 71 بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده است، افزود: امروز کانون های فرهنگی مساجد به عنوان پایگاهی مناسب برای جذب جوانان برای فعالیت های دینی و فرهنگی است.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، همچنین از فعالیت نه کانون تخصصی در استان خبر داد و بیان داشت: این کانون‌ها در حال حاضر ‌در حوزه‌هایی نظیر مهدویت، قرآن و نماز، ورزش، It، آموزش و کتابخانه فعال هستند.

حجت الاسلام پور ابراهیم با بیان این که تاکنون صد کتابخانه باز و بسته در مساجد گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از چهارده هزار نفر که بیشتر آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند عضو این کتابخانه‌ها هستند و از منابع موجود استفاده می‌کنند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی ائمه جماعات مساجد، مسؤولان کانون ها،  آموزش زوج های جوان با نام خانه‌های آسمانی و طرح فرهنگی تربیتی چهره به چهره را از‌ طرح‌های آموزشی دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد در استان اعلام کرد.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، کانون‌های فرهنگی مساجد را مهم‌ترین پایگاه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و تصریح کرد: امروز یکی از تلاش مهم دشمن هویت‌زدایی دینی جوانان ایرانی است که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با ایجاد فضایی فرهنگی و هنری در مساجد می‌تواند نقش تأثیر‌گذاری در جذب جوانان و نوجوانان و نیز آگاه سازی آنها نسبت به توطئه‌های فرهنگی دشمن داشته باشد./950/پ202/س

ارسال نظرات