۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۶۹۸۸
بیستم اسفندماه؛

مراسم بزرگداشت ملاحبیب الله کاشانی در قم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری مراسم بزرگداشت علامه ملاحبیب الله کاشانی در شهر مقدس قم خبر داد.
محمدحسين استادآقا، مديركل ارشاد قم ملاحبيب الله شريف کاشاني،
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا ، محمد حسین استاد آقا مدیرکل ارشاد قم، در مراسم رونمایی از کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه اثر مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی که روز سه شنبه در سالن اجتماعات کتابخانه این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) و همچنین گرامی داشت هفته وحدت اظهار داشت: بزرگداشت بزرگان و شخصیت های علمی جهان اسلام امری پسندیده است.

وی از اهتمام ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تکریم و تجلیل از مفاخر علمی جهان اسلام و حوزه های علمیه خبر داد و گفت: این وزارتخانه در سال گذشته در راستای برگزاری کنگره های تجلیل و تکریم از بزرگان، چندین همایش را برگزار کرده است.

استاد آقا بیان داشت: برگزاری همایش و بزرگداشت مرحوم محقق اردبیلی و بزرگداشت مرحوم سید ابوالحسن اصفهانی از جمله اقداماتی بوده است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته و سال جاری نسبت به برگزاری آن اقدام کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه از برگزاری مراسم بزرگداشت ملا حبیب الله کاشانی در شهر قم خبر داد و افزود: این همایش در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تکریم و تجلیل از مفاخر شیعی و جهان اسلام برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این همایش روز بیستم اسفندماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد و صاحبنظران در مورد شخصیت این عالم به ارائه دیدگاه های خود خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: در کنار این همایش همچنین از برخی از آثار این عالم و اندیشمند جهان اسلام نیز رونمایی خواهد شد.

استاد آقا در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی ابراز داشت: همایش اصلی و رسمی تجلیل از مقام شامخ و شخصیت برجسته این عالم ربانی و مرجع عالیقدر در شهریورماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نگهداری کتب خطی فراوان در کتابخانه مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی از تلاش های دست اندرکاران این کتابخانه قدردانی کرد و گفت: این کتابخانه از جمله بزرگ ترین کتابخانه های کشور و جهان اسلام است که با زحمات حضرت آیت الله مرحو سید شهاب الدین مرعشی نجفی تاسیس و امروز به یکی از بزرگ ترین کتابخانه ها تبدیل شده است. /924/پ202/ص


ارسال نظرات