۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۷۷۰۰۰
کارشناس مذاهب اسلامی:

بزرگترین مانع وحدت جهل و عدم آگاهی است

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس مذاهب اسلامی، گفت: بزرگترین مانع وحدت جهل و عدم آگاهی است که تعصبات کورکورانه را به دنبال دارد و دشمنی ها را به بار می آورد و در این راستا باید سطح آگاهی در مسایل مذهبی و اعتقادی را بالا برد .
حجت الاسلام رضا ايماني خواه، مسؤول نمايندگي مرکز مديريت حوزه هاي علميه سيستان و بلوچستان


حجت الاسلام رضا ایمانی خواه، مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان و کارشناس مذاهب اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با تشریح موانع وحدت اسلامی، اظهار داشت: بزرگترین مانع وحدت جهل و عدم آگاهی است که تعصبات کورکورانه را به دنبال دارد و دشمنی ها را به بار می آورد و در این راستا باید سطح آگاهی در مسایل مذهبی و اعتقادی را بالا برد .

وی، افزود: این جهل و عدم درک عمیق از متون دینی باعث می شود به دین سطحی و ظاهری نگریسته شود و اعمال سلیقه های شخصی درباره متون مذهبی و آموزه های دینی صورت گیرد .

حجت الاسلام ایمانی خواه، مانع دیگر وحدت را عدم درک صحیح از دین بیان کرد و گفت: دین بر پایه فطرت انسانهاست و فطرت هم میل به سعادت و کمال دنیوی و اخروی دارد، حال اگر شناخت دقیق از دین نباشد سعادت و کمال هم مفهومی نداشته و همگی به دنبال منافع دنیوی خود هستند و دین تفسیر دنیایی به خود می گیرد .

این کارشناس مذاهب اسلامی، همچنین تأکید کرد: محور نبودن قرآن و اهل بیت (ع) در زندگی بشر نیز می تواند یکی از موانع باشد، قرآنی که برای رساندن بشر به سعادت و کمال برنامه واحدی دارد و ولایت ائمه اطهار (ع) نیز خیر و سعادت دنیا و آخرت را تضمین می کند .

وی، ادامه داد: برخی مواقع تحقیر و تبعیض هم می تواند مانعی بر سر راه وحدت قرار گیرد که جمعی را که مورد تحقیر قرار گرفته اند وادار به مقابله به مثل و انتقام کند و منشأ دشمنی قرار گیرد .

مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: حب جاه، مال و مقام و هواپرستی هم عامل دیگر اختلاف است و انسانها برای رسیدن به جایگاهی بالاتر به رقابت می پردازند که اگر انگیزه ای الهی و دینی با آن همراه نباشد به اختلاف و دشمنی می انجامد .

حجت الاسلام رضا ایمانی خواه، با تأکید بر تلاش برای برطرف کردن موانع پیش روی وحدت اسلامی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خلقت واحدی داریم و همگی از خاک آفریده شده ایم و فطرت همه نیز الهی است و هدف همه هم رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی است و در نهایت همگی به سوی خدا باز می گردیم، بهتر است در این چند روزه دنیا که محل ابتلا و امتحان ما انسانهاست در برابر کفر و استکبار امت واحده ای باشیم، تا عظمت اسلام و مسلمین به جهانیان معرفی شود ./940/ت302/ص

ارسال نظرات