۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۷۰۲۴
عضو خبرگان رهبری:

نگرش فوق برنامه‌ای به مقوله فرهنگ اصلاح شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: ‌نگرش فوق ‌برنامه‌ای به اقدامات فرهنگی و تربیتی غیرقابل قبول است، تا زمانی که چنین نگرشی در جامعه اصلاح نشود، وضعیت روز به روز بدتر خواهد شد.
امام جمعه اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عصر روز گذشته در همایش تلاشگران عرصه تربیتی این استان اظهار داشت: ناتوی فرهنگی دشمنان واقعیتی است که هنوز برخی آن را جدی نگرفته‌اند؛ در حالی‌که خود گرفتار آن شده‌اند.

وی خاطر‌نشان کرد: خیال نشود که دشمنان نظام اسلامی ساکت نشسته اند و منتظر مقابله ما با ناتوی فرهنگی هستند، استکبار جهانی با توسل به شیوه های به روز و مختلف درصدد بیگانه کردن نوجوانان و جوانان با آرمان های اصیل امام و انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تأکید بر این‌که بی توجهی به امور تربیتی نسل جوان عواقب خطرناکی در آینده خواهد داشت، ادامه داد: دشمنان با جنگ نرم خود هویت دینی و اعتقادی جوانان را هدف قرار داده اند.

وی تصریح کرد: دست اندرکاران و متولیان امور فرهنگی و آموزش و پرورش در مرحله اول باید احساس خطر کرده و از غفلت بپرهیزند و در مرحله بعدی باید متوجه قداست کار خود باشند و نسبت به تقویت روحیه معنوی در جوانان برنامه ریزی کنند.

امام جمعه اردبیل گفت: سازمان آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت نسل جوان در استان اردبیل باید بسیار مراقب باشد؛ چون دشمن قصد نفوذ به نهاد خانواده را دارد و که با تأسف در مواردی نیز موفق بوده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تأکید رهبر فرزانه انقلاب نسبت به حوزه فرهنگ خاطر‌نشان کرد: ‌نگرش فوق ‌برنامه‌ای به اقدامات فرهنگی و تربیتی غیرقابل قبول است، تا زمانی که چنین نگرشی در جامعه اصلاح نشود، وضعیت روز به روز بدتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطر‌نشان کرد: منافع نامشروع کشورهای استکباری که سال‌ها کرامت انسانی را زیر پا نهاده‌اند، کم نیست، البته باید گفت؛ این منافع با راه اندازی جنگ نرم علیه کشورهای اسلامی تأمین می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات