۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۷۰۵۳
عضو خبرگان رهبری:

تقویت نقاط مشترک دینی سبب تحکیم وحدت امت اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که مسأله وحدت استراتژی ما است و یک تاکتیک و شعار نیست، گفت: تقویت نقاط مشترک دینی سبب ‌تحکیم بیشتر وحدت امت اسلامی می‌شود.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز به مناسبت هفته وحدت در جمع خبرنگاران، در خصوص ضرورت وحدت شیعه و سنی و خنثی سازی توطئه دشمنان اسلام، در ایجاد تفرقه و اختلاف میان فرق اسلامی، گفت: سیطره سیاسی و فرهنگی غرب و نهاد شیطانی آمریکا همواره چون سدی در برابر وحدت ملت های مسلمان خودنمایی می کند و جهان اسلام به‌ویژه در قرن اخیر از این باب بزرگ‌ترین ضربه را از تشتت و اختلاف خورده است.
 
وی با بیان این که دشمنان در سرزمین های اسلامی همچون فلسطین، افغانستان و عراق مأوی گزیده‌اند، افزود: باید ستم وارده بر امت اسلامی را با اتحاد و یکدلی پاسخ داد و دشمن را سرجای خود نشاند.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که مسأله وحدت استراتژی ما است و یک تاکتیک و شعار نیست، خاطر نشان کرد: خداوند در دل های همه ما ریسمانی قرار داده که رشته محبت و عشق به ذات اقدس الهی است و میزانی برای این عشق و محبت تعیین کرده که کتاب مقدس آسمانی او است.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که مسلمان واقعی کسی است که تلاش کند امت اسلامی یکپارچگی مورد نظر اسلام و قرآن را کسب کند، بیان داشت: دوستی حاکم بین شیعه و برادران و خواهران اهل سنت استان گلستان نمونه بارز وحدت در این منطقه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مردم استان اعم از شیعه و اهل سنت همه به خاندان پیامبر‌(ص) عشق می ورزند و با آموزه های دینی و نقاط مشترک مذهبی، با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می کنند، خاطر‌نشان کرد: باید با برنامه‌ریزی و تلاش هر چه بیشتر، زمینه های وحدت را در جامعه اسلامی فراهم کنیم.

وی در ادامه درپاسخ به سؤ‌ال خبرنگاری درباره این که برگزاری کنگره شعر اهل بیت‌(ع) تا چه اندازه می تواند در تقریب بین شیعه و سنی تاثیرگزار باشد، اظهار داشت: برگزاری کنگره شعر اهل بیت‌(ع) و مراسم جشن و سرور میلاد مبارک فخر کائنات و ششمین امام معصوم‌(ع) از سوی برادران شیعه و سنی تقویت نقاط مشترک دینی بین پیروان اسلامی است و تجلیل از مقام شامخ ائمه هدی‌(ع) از زبان شعرای اسلامی و بیان فضائل و منزلت آنها می تواند روز به‌روز سبب تقویت و تحکیم بیشتر وحدت امت اسلامی شود./950/پ202/س
ارسال نظرات