۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۷۰۹۶
در قم؛

مراسم کلنگ‌زنی ساختمان بنیاد فرهنگی امامت با حضور آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کلنگ ساختمان بنیاد فرهنگی امامت تحت اشراف آیت‌الله میلانی به دست حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در قم زده شد.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز عملیات ساختمان بنیاد فرهنگی امامت تحت اشراف آیت‌الله میلانی با حضور حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، عصر امروز دوازدهم اسفندماه در محل احداث این ساختمان برگزار شد.

در این مراسم که آیت‌الله میلانی، آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی، آیت‌الله سید علی علوی بروجردی، حجج اسلام علی کورانی، نجم الدین طبسی، سید جواد شهرستانی، سید علی عماد، شیخ محمد حسون و اساتید و طلاب حوزه علمیه قم حضور داشند، حضرت آیت‌الله گلپایگانی، کلنگ ساختمان بنیاد فرهنگی امامت را بر زمین زد.

مراحل تشکیل بنیاد فرهنگی امامت

فقدان مرکز تخصصی امامت در حوزه علمیه تشیع و هجمه ها و شبهات روز افزون از سوی دشمنان و مخالفان ولایت و همچنین وجود عطش فراوان و درخواست‌های مکرر اشخاص حقیقی و حقوقی، ضرورت تأسیس نهادی مستقل و تخصصی در حوزه امامت را بیش از پیش نمودار می ساخت تا ضمن پر نمودن خلأ موجود، پاسخگوی نیازهای علمی و آموزشی در داخل و خارج از کشور باشد.

گام های نخست در این مسیر، پس از حمایت های مراجع عظام و درخواست‌های بزرگان حوزه با راه اندازی درس خارج امامت از سوی آیت‌الله میلانی به عنوان اولین درس خارج امامت در سال 83 رقم خود و سپس واحد احیای تراث امامت زیر نظر وی آغاز به کار کرد.

پس از آن بود که با افتتاح مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع) و گزینش بیش از پنجاه طلبه، آموزش دروس امامت در حوزه، شکلی نظام مند یافت.

ضرورت توسعه تحقیقات با موضوع امامت و احیای فرهنگ آن در بین نخبگان و توده های مردم، سبب شد که ایده تأسیس مؤسسه ای جامع در این عرصه مدنظر قرار گیرد. بدین ترتیب بنیاد فرهنگی امامت تحت اشراف آیت‌الله میلانی تأسیس گردید و هم اکنون مراحل نهایی اخذ مجوز رسمی از وزارت ارشاد را می گذراند. این بنیاد به صورت غیر انتفاعی و با حمایت مادی و معنوی مراجع عظام و خیرین علاقه مند اداره می شود و متناسب با میزان امکانات، به توسعه فعالیت های خود اقدام خواهد کرد.

فعالیت های بنیاد فرهنگی امامت

طراحی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی با موضوع امامت؛ انجام فعالیت های انتشاراتی در زمینه موضوعات امامت و حوزه های مرتبط؛ انتشار نشریه تخصصی امامت؛ حمایت علمی و فرهنگی از فعالیت های تبلیغی مرتبط با امامت؛ برگزاری همایش در رابطه با موضوعات امامت؛ پشتیبانی علمی از شخصیت های حقیقی، حقوقی و نیروهای مستعد در عرصه امامت از جمله فعالیت های این بنیاد فرهنگی است.

مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع)؛ مرکز تحقیقات امامت؛ مرکز فرهنگی و تبلیغی؛ دفتر طرح و برنامه و معاونت منابع انسانی و پشتیبانی از بخش های اصلی بنیاد فرهنگی امامت است.

گفتنی است، بنیاد فرهنگی امامت هم اکنون به نشانی قم، خیابان صفائیه، کوچه 21، پلاک 12 به کارهای علمی و تحقیقاتی خود مشغول است. /920/پ202/س

ارسال نظرات