۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۷۱۶۶

از امام جمعه منطقه سنی‌نشین عنبران تجلیل شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته وحدت و با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، از امام جمعه منطقه سنی‌نشین عنبران تجلیل شد.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت همایش وحدت شیعه و سنی امروز در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همراه بود، از خدمات ارزنده شیخ ثابت شفیقی امام جمعه اهل سنت عنبران نمین در طول پنجاه سال گذشته تقدیر به‌عمل آمد.

حجت‌الاسلام خلیل ربیعی، امام جمعه شهرستان نمین در این مراسم که با حضور خانواده آن عالم اهل سنت همراه بود، در سخنانی با تقدیر از خدمات ارزنده شیخ ثابت شفیقی در تعمیق وحدت میان شیعیان و اهل سنت منطقه اظهار داشت: این عالم در کنار اجتهاد و فقاهت، شاعر و سخنرانی خوش قریحه، نویسنده‌ ای توانا، اهل ذکر و توسل، رقیق‌القلب و رئوف به مردم منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه شیخ ثابت شفیقی دیدبانی با بصیرت در تقریب مذاهب است، گفت: هفته وحدت فرصتی برای مرور سیره نبوی و بازگشت به اصول اولیه اسلام است که در کوران حوادث تاریخی با انحرافاتی همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد و همدلی و بهترین فرصت برای موضع‌گیری در برابر فتنه‌طلبانی است که به خیال خود درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند.

گفتنی است، شیخ ثابت شفیقی در سال 1298 در منطقه مرزی ایران و آذربایجان به دنیا آمد و پس از گذشت دوران کودکی در مکتب پدر و اجداد خود تربیت اخلاقی، عرفانی و علمی را در پیش گرفت و از همان کودکی زمزمه او ذکر قرآن و دعا و نیایش بود.

این عالم ربانی در چهل سالگی دارای جایگاه خاص بود به گونه‌ای که بعد از پدر و برادر مجتهد خود، راه در مسیر مجاهدت علمی، عرفانی و مذهبی گذاشت و در سال 1333 با رحلت امام جمعه عنبران وارد صحنه شد.

این عالم اهل سنت که بیش از پنجاه سال امامت جمعه بخش عنبران را بر عهده دارد، دارای مبارزات ضدطاغوتی در دوران ستمشاهی نیز است.

قابل ذکر است، شیخ ثابت شفیقی امام جمعه اهل سنت بخش عنبران از توابع استان اردبیل هم اکنون به علت کهولت سن در بستر بیماری قرار دارد./935/پ202/س

ارسال نظرات