۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۷۲۰۱
امام جمعه مشهد:

دستگیری ریگی در پرتوی عنایت امام زمان بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه دستگیری ریگی جز در پرتو عنایت امام زمان(عج) حاصل نشده است، اظهار داشت: در حوادث و مسائلی که در کشور رخ می دهد می توان عنایات و توجهات خاص امام زمان(عج) را به این کشور مشاهده کرد.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مشهد که با بارش رحمت الهی همراه شده بود، اظهار داشت: امام صادق(ع) رئیس مذهب تشیع و عامل تحقق جدی و واقعی دین اسلام و نیز تداوم بخش این مکتب در عرصه زندگی بشر و سراسری شدن آن در جهان است.

امام جمعه مشهد، امامت را اصل محوری تفکر شیعه ذکر کرد و یادآور شد: این اصل حامل دو رسالت است یکی پیاده شدن دین در زندگی مردم و دیگر مدیریت زندگی مردم بر اساس اجرای دین و اقامه آن، که این امور فقط به وسیله امامت قابل تحقق خواهد بود.

وی با بیان اینکه دین باید در متن زندگی اجتماعی و سیاسی مردم پیاده شود، تصریح کرد: بخش عمده کتب فقهی علمای دین، به زندگی اجتماعی مربوط می شود زیرا عمده حلال و حرامی که از سوی پروردگار برای انسان ها تعیین شده است باید در متن زندگی سیاسی و اجتماعی مردم پیاده شود.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: اصل اطاعت از خداوند این است که انسان خدای خود را در عرصه زندگی و در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی اطاعت کند.

وی با بیان اینکه آموزش های دینی از غیر معصوم بر نمی آید، اظهار داشت: شیعه معتقد است همانگونه که آموزش های دینی به وسیله وحی ارائه شده پیاده شدن آن نیز از طریق وحی امکان پذیر است؛ بنابراین باید عناصر وابسته به وحی، دین را در زندگی اجتماعی مردم پیاده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: پیاده کردن دین پس از پیامبر، امامت امام معصوم را می طلبد و در زمان غیبت که از وجود امام محروم هستیم تحقق این امر نیازمند ولایت فقیه است؛ بنابراین امروز هر کسی که می خواهد به دین اسلام حمله کند ولایت فقیه را نشانه می گیرد.

امام جمعه مشهد، با بیان اینکه دشمن اسلام دشمن ولایت فقیه نیز محسوب می شود، افزود: در عصر غیبت اطاعت از خدا جز با حاکمیت و مدیریت ولایت فقیه در جامعه امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز بهترین روزهای نظام را سپری می کنیم، گفت: روزی امام و رهبر امت در بین مردم بود، مردم ظلم و ستیز طاغوت را درک و رشادت های جوانان وطن را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرده بودند و با امام خود همراه بودند اما امروز بخش عمده ای از افرادی که از ولایت فقیه پیروی می کنند کسانی هستند که آن روزهای کشور را ندیده بودند و فقط به خاطر خدا و امام زمان خود، از مقام معظم رهبری اطاعت می کنند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه دستگیری ریگی جز در پرتو عنایت امام زمان(عج) حاصل نشده است، یادآور شد: در حوادث و مسائلی که در کشور رخ می دهد می توان عنایات و توجهات خاص امام زمان(عج) را به این کشور مشاهده کرد./930/پ202/ص

ارسال نظرات