۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۷۲۰۳
عصر امروز؛

نمایشگاه نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روزهای پایانی فراخوان چهارمین جشنواره نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان، نمایشگاهی از نشریات ارسالی به این جشنواره در مشهد برگزار می شود.
جشنواره نشريات تجربي


حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مسؤول دفتر فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار داشت: در نمایشگاه نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان، 50 نشریه تجربی طلبگی حوزه علمیه خراسان در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از بخش های متنوعی تشکیل شده است، ادامه داد: افزون بر غرفه های مربوط به نشریات تجربی طلبگی، غرفه هایی نیز به روزنامه شهرآرا و صفحه حوزه این روزنامه، غرفه صفحه اندیشه در روزنامه قدس، غرفه های مربوط به خبرگزاری رسا و حوزه نیوز، غرفه روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، غرفه ویژه دهه فجر و اصلاح الگوی مصرف اختصاص یافته است.

حجت الاسلام سبزیان با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان، گفت: تبدیل توانمندی های طلاب و ظرفیت های نویسندگی حوزویان به جایگاهی که بتوان از آن بهره برد و نیز ضرورت تقویت این توانمندی ها ایجاب می کرد تا محیطی برای به نمایش گذاشتن این توانمندی ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر فعالیت های متعددی در حمایت از نشریات تجربی صورت گرفته است، ابراز داشت: تثبیت جایگاه نشریات تجربی طلبگی در حوزه، تدوین آیین نامه ای برای حمایت از این نشریات، برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و... از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: نشریات ارسالی به دبیرخانه چهارمین جشنواره نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان، در مجموع، هم در قالب و هم در محتوا رشد خوبی نسبت به سال های گذشته داشته اند اما همچنان در تولید محتوای مناسب با مشکل مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار می شود، سید جواد جعفری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد جواد آرین منش و عفت شریعتی نماینده های مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام فرجام مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، و تنی چند از اساتید و مسؤولان این حوزه حضور خواهند یافت.

مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان افزود: علاقه مندان می توانند از پانزدهم تا بیستم اسفند ماه، همه روزه از ساعت هشت تا هفده به مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان مراجعه و از این نمایشگاه دیدن کنند.

حجت الاسلام سبزیان یادآور شد: در اختتامیه چهارمین نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان از پنج نشریه برگزیده و رسانه هایی که اخبار این حوزه را منعکس کرده اند، تجلیل خواهد شد./930/پ202/ص

ارسال نظرات