۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۷۷۲۱۴
مسؤول دبیرخانه مساجد گیلان:

مساجد در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه مساجد گیلان، با اشاره به این که مساجد در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن قرار دارند، گفت: مهم‌ترین هدف کانون های مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی است.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان
حجت الاسلام سلیمان پور ابراهیم، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، بیان این که مساجد محل عبادت و مبارزه با هواهای نفس است، گفت: مساجد از صدر اسلام به عنوان دانشگاه معرفت شناسی حق و برنامه ریزی برای حل مشکلات روز جامعه محسوب می شدند.

وی با اشاره به این که مساجد نقش بسیار مهمی در پیروزی و تداوم انقلاب برعهده داشته و دارند، افزود: مساجد در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن قرار دارند و مهم‌ترین هدف کانون های مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی است.

مسؤول دبیرخانه مساجد گیلان، خدمت در مساجد را افتخار مردان بزرگ الهی توصیف و اضافه کرد:‌ از وظایف اصلی مسؤولان کانون‌ها تبیین جایگاه مساجد در میان نوجوانان و جوانان است و امروز ائمه جماعات، هیأت امنا‌ و مسؤولان باید برای ایجاد آگاهی و بصیرت در بین جوانان در هنگام ساخت و یا بازسازی مساجد، فضای مخصوصی را به کتابخانه ها اختصاص دهند.

وی با ارائه آماری از فعالیت‌های کانون های مساجد این استان خاطرنشان کرد: برگزاری پانصد کلاس آموزشی در تابستان و شرکت در هفت جشنواره کشوری از سوی کانون‌های فرهنگی و با همکاری دبیرخانه مساجد استان از فعالیت‌های دبیرخانه در سال جاری است.

حجت الاسلام پور ابراهیم با بیان این که بیش از صد باب کتابخانه باز و بسته زیر پوشش دبیرخانه کانون های مساجد گیلان در سراسر استان فعالیت می کنند و بیش از چهارده هزار جوان و نوجوانان گیلانی عضو این کتابخانه ها هستند، گفت: در حال حاضر بیش از 45 کتابخانه باز در مساجد گیلان در حال خدمات رسانی به نوجوانان و جوانان مسجدی است./950/‌ت 302/س
ارسال نظرات