۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۷۷۲۹۱
در دیدار با اعضای کنگره ملاحبیب الله کاشانی مطرح شد:

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت بزرگداشت و تکریم علما و بزرگان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی تجلیل و قدردانی از شخصیت علما و بزرگان را باعث تشویق نسل جوان و طلاب به فراگیری علوم و دانش های مختلف دانست.
1/آيت الله ناصر مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر شنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره علامه ملاحبیب الله کاشانی، با تجلیل از خدمات علمی و شخصیت این عالم ربانی و اندیشمند جهان اسلام تاکید کرد: مرحوم علامه ملاحبیب کاشانی عالمی بزرگ و فقیهی نامدار بود.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی از آثار و تالیفات علامه ملا حبیب شریف کاشانی گفت: کتاب منتقدالنافع ایشان که در زمینه فقه به رشته تحریر درآمده بسیار وزین و منظم است و حاوی افکار و ایده های جدید و نویی است.

وی بابیان اینکه این عالم کتب بسیار فراوانی را تالیف کرده است ابراز داشت: اگر این عالم تنها کتاب منتقدالنافع را هم نوشته بود برای عظمت علمی وی کافی است.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت احیای نام بزرگان و عالمان شیعی گفت: باید برنامه هایی در خصوص معرفی شخصیت عالمان شیعی و بزرگان برگزار شود و نباید اجازه دهیم نام علما فراموش شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت تجلیل و تکریم عالمان دینی تصریح کرد: قدردانی از یک عالم، برکات بسیار فراوانی را در جامعه به دنبال دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: تجلیل و قدردانی از شخصیت علما و بزرگان باعث تشویق نسل جوان و طلاب به فراگیری علوم و دانش های مختلف می شود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار نیز اعضای ستاد برگزاری کنگره علامه ملا حبیب الله شریف کاشانی نیز به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

لازم به یادآوری است علامه ملا حبیب شریف کاشانی در سال 1262 هجری قمری در شهر کاشان دیده به جهان گشود و از دوران کودکی به فراگیری علوم دینی مشغول شد و در سن 18 سالگی نیز به درجه اجتهاد رسید.

وی در سال 1281 قمری برای گذراندن علوم دینی به شهر کربلا هجرت کرد و در این شهر مذهبی از محضر حضرت آیت الله فاضل اردکانی بهره جست.

این عالم ربانی بیش از 250 اثر و کتاب تالیف کرده است که کتاب منتقد النافع مهم ترین آنها می باشد؛ وی در سن 78 سالگی در شهر کاشان دار فانی را وداع و در این شهر به خاک سپرده شد.

کنگره بزرگداشت علامه ملا حبیب شریف کاشانی، بیستم اسفند ماه در شهر مقدس قم برگزار می شود. /924/پ202/ج



ارسال نظرات