۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۷۷۳۲۰

چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران کشور، امروز با معرفی برترین مسابقات قرآنی بانوان طلبه در قم برگزار شد.
چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران برگزار شد قرآن كريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران، صبح امروز 16 اسفندماه در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمد تقی قندی، معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با ارائه گزارشی از روند برگزاری این مسابقات اظهار داشت: چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم به هدف ترویج فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه خواهران تشکیل می شود که در تعمیق، تعالی و انس با قرآن مؤثر است.

وی افزود: طلاب مدارس علمیه خواهران سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند که در نهایت بانوان طلبه از 110 مدرسه به مسابقات پایانی راه یافتند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، قائم مقام مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سخنانی گفت: افرادی که با نزدیک شدن به قرآن از اهل بیت(ع) دور می شوند و کسانی که با نزدیک شدن به اهل بیت(ع) از قرآن دور می شوند، دچار توهم هستند و این نزدیک شدن را تصور می کنند.

وی افزود: هرچه به اهل بیت(ع) نزدیک شویم به همان نسبت به قرآن نیز نزدیک‌تر خواهیم شد.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران همچنین با اشاره به مقام و منزلت پیامبر اکرم(ص)، ابراز داشت: خداوند تمام اندیشه های بزرگ را به پیامبر اکرم(ص) داده است تا پیام آور برگزیده حق تعالی باشد.

حجت‌الاسلام مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری از دیگر سخنرانان این مراسم بود که قرآن را به عنوان بهترین معجزه پیامبر اسلام(ص) معرفی کرد و گفت: بین رسول اکرم(ص) و معجزات او تناسب و تشابه است.

وی با اشاره به گستره حوزه رسالت پیامبر اکرم(ص) در ابعاد زمانی، افزود: پیامبر اکرم(ص) اشرف انبیاء و اکمل ممکنات است، از این رو معجزه او باید مناسب با خود او باشد.

حجت‌الاسلام مروی با بیان این‌که تمام شؤون پیامبر اکرم(ص) بی مانند است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) آینه بی مانندی خدا و نه تنها بر انسان های عادی و معمولی بلکه بر پیامبران، جن و ملائکه نیز پیامبر است.

در ادامه این مراسم، رییس مرکر ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی در سخنانی با اشاره به اهمیت مسأله ولایت در قرآن، آن را هدف اصلی قرآن معرفی کرد و گفت: ولایت به معنای سرپرستی انسان ها برای رساندن آنان به مقصد و درجات الهی است.

وی اظهار داشت: کسانی که بتوانند خود را متمسک به ذیل ولایت کنند، در جریان ولایت قرار گرفته و به پایدارترین و استوارترین جریان عالم منصوب می شوند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که قرآنی شدن یعنی متمسک به ولایت شدن، گفت: آن گاه که فتنه ها چون تاریکی شب هجوم می آورد، تنها راه نجات، تمسک به قرآن است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران تجلیل شد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات