۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۷۷۴۱۷
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم:

ترویج فرهنگ انفاق و احسان در کشور ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان قم گفت: برای رسیدن به کاهش فقر مورد انتظار و حتی محو کامل آن، نیازمند نگاه مثبت، احساس مسؤولیت و تلاش مسؤولان و مردم هستیم.
عبدالله جلالي، مديركل كميته امداد امام خميني قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالله جلالی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری از چهاردهم تا بیستم اسفندماه از سوی امام خمینی‌(ره)، گفت: هدف اصلی از هفته نیکوکاری و احسان، ترویج فرهنگ انفاق و احسان است.

وی افزود: احسان یکی از مسائل اساسی دینی و از تأکیدات بزرگان است، از این رو فرصتی فراهم شده است تا به این مسأله مهم به عنوان وظیفه شرعی پرداخته و مردم را از رسالت اجتماعی خود مطلع کنیم.

جلالی با اشاره به پایان سال و نوسازی منازل از سوی مردم، ابراز داشت: هرچند نوسازی محیط زندگی امر پسندیده ای است اما جلا دادن دل ها و بسترسازی مناسب برای این‌که دلها مملو از عاطفه و عشق به دیگران شود از آن نیز مهم تر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توأم با یکدیگر اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار زمانی محقق می شود که همه جانبه و متوازن باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان قم خواستار نظام مند شدن ارتباط بین مسائل فرهنگی و اجتماعی شد و تصریح کرد: اگر نتوانیم بین مسائل فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی رابطه متعادلی برقرار کنیم، به آسیب های اجتماعی فراوانی دچار خواهیم شد.

جلالی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان قم در هفته احسان و نیکوکاری، اهدای بن غیر نقدی چهل هزار تومانی برای 85 هزار نفر به ارزش سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان، ایجاد شرایط لازم برای تأمین بخشی از نیازهای ازدواج به ارزش 78 میلیون تومان و بسترسازی مناسب برای دو هزار ازدواج در قم و واگذاری سی واحد مسکونی به خانواده از جمله این اقدامات عنوان کرد.

وی با بیان این‌که کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با فقر مبارزه می کند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به کاهش فقر مورد انتظار و حتی محو کامل آن، نیازمند نگاه مثبت، احساس مسؤولیت و تلاش مسؤولان و مردم هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان قم در پایان با بیان این‌که بیش از دوازده هزار و پانصد نفر در قم از ایتام حمایت می کنند، ابراز داشت: کمک های اهدایی مردم به کمیته امداد قم در سالجاری بیش از شش میلیارد تومان خواهد شد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات