۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۷۷۴۲۱
امام جمعه قم:

پرداخت زکات سبب اصلاح جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: روزی که از سوی دولت امکاناتی در اختیار کمیته امداد قرار گیرد و این نهاد ملزم شود از مردم کمک دریافت نکند، آن روز را باید عزا گرفت.
2/ حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم صبح امروز 17 اسفندماه در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان قم با اعلام حمایت از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی‌(ره) بر گسترش این فعالیت ها تأکید کرد و گفت: مردم با پرداخت زکات و کمک های خود به محرومان پاک می شوند و کمیته امداد محل مطمئنی برای جمع آوری این صدقات است.

وی با بیان این‌که صدقه اعطای خدمت از سر صداقت است، افزود: صدقه برداشت از مال و امکانات از سر صداقت برای رضای خدا با تضمین افزایش مال و امکانات از سوی خداوند است.

امام جمعه قم تصریح کرد: کسانی که از ثروت خود انفاق می کنند و کسانی که این انفاق به دست محرومان می رسانند، هر دو خود را تطهیر کرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اذعان داشت: مال زیادی و عدم پرداخت زکات، انسان را زمین گیر می کند، سبب بخل و حرص می شود و نوع دوستی را در انسان می میراند.

وی با بیان این‌که وابستگی به اموال به برکت حرکت کمیته امداد امام از بین می رود، خطاب به مسؤولان کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان قم گفت: به هر بهانه ای که می توانید اموالی را از مردم به نیت کمک به محرومان بگیرید.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم خاطرنشان کرد: گسترش نوع دوستی و بالابردن عاطفه در سطح جامعه از طریق فعالیت های کمیته امداد امام محقق می شود.

وی گفت: روزی که از سوی دولت امکاناتی در اختیار کمیته امداد قرار گیرد و این کمیته ملزم شود تا دیگر از مردم کمکی را دریافت نکند، آن روز را باید عزا گرفت، گفت: هرچند آن روز نیاز مردم تأمین می شود اما از نظر عاطفی تأمین نشده و تطهیر نمی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: برپاداشتن و پرداخت زکات سبب اصلاح فرد و جامعه می شود و مردم باید بدانند که کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با جمع آوری صدقات کمک فرهنگی عظیمی به آنان می کند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات