۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۷۵۳۳
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آزادی در اسلام کمال معنوی انسان را تأمین می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کسانی که معتقد به مطلق بودن آزادی هستند و هیچ مرز و حدودی را برای آن نمی شناسند، در حقیقت معنای آزادی را حصر کرده‌اند.
پرچم


حجت الاسلام عباس علیزاده، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به ارائه نظرات  اسلام درباره آزادی و حدود آن پرداخت.

وی با بیان این‌که آزادی یک مفهوم نسبی است، تصریح کرد: آزادی بر خلاف اخلاق از یک مفهوم نسبی برخوردار است؛ اما اخلاق در مفهوم کلی آن یک موضوع کلی است.

استاد حوزه و دانشگاه های تبریز تأکید کرد: کسانی که معتقد به مطلق بودن آزادی هستند و هیچ مرز و حدودی را برای آن نمی شناسند، در حقیقت معنای آزادی را حصر کرده و آزادی را به غل و زنجیر کشیده اند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به نگاه اسلام درباره آزادی گفت: آزادی اسلامی کمال معنوی انسان را تأمین و او را به خدا نزدیک تر می کند و در مسیر کمال الهی قرار می دهد.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: در نگاه اسلام آزادی به معنای آزادی از غیر خدا است و قوانین اسلامی در حقیقت متضمن آزادی انسان است.

وی با اشاره به پرهیز اسلام از افراط و تفریط در مسائل مختلف ابراز داشت: اسلام با یک رویه متعادل سبب شده است آزادی عمل اندیشه در انسان بر خلاف برخی مکاتب دیگر فراهم شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات نظریه پردازی در مجامع علمی تأکید کرد:‌ محور این جلسات که در راستای نظریه پردازی و آزاد اندیشی است، در دانشگاه ها و با محوریت دانشجویان مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مجامع دانشگاهی محفلی مناسب برای هم اندیشی دانشگاهیان و مباحثات مفید و سازنده در این زمینه است./935/ت302/س

ارسال نظرات