۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۷۵۷۲
سرپرست حوزه‌های علمیه گیلان:

کمبود فضای آموزشی مهم‌ترین مانع جذب طلاب جدید در‌ گیلان است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حوزه های علمیه گیلان کمبود فضای آموزشی را مهم‌ترین مشکل مدارس علمیه گیلان دانست و افزود: به دلیل شرایط نامناسب فضاهای آموزشی در استان در سال تحصیلی جدید تنها چهل داوطلب از طریق آزمون‌های ورودی ‌جذب حوزه علمیه گیلان خواهند شد.
سرپرست حوزه هاي علميه گيلان


حجت الاسلام عبدالله رحمان زاده، سرپرست حوزه های علمیه گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، به ارائه فراخوان برای جذب طلاب جدید برای تحصیل در مدارس علمیه استان همچون سال گذشته اشاره کرد و‌ با بیان این که حوزه های شهرستان رشت برای سال تحصیلی جدید از افراد واجد شرایط با مدرک دیپلم نام ‌نویسی به عمل می‌آورند، خاطرنشان کرد: مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون ورودی حوزه از اول اسفندماه تا دهم فروردین سال 89 است. 

سرپرست حوزه های علمیه گیلان کمبود فضای آموزشی را مهم‌ترین مشکل مدارس علمیه گیلان دانست و افزود: به دلیل شرایط نامناسب فضاهای آموزشی در استان در سال تحصیلی جدید تنها چهل داوطلب از طریق آزمون‌های ورودی که در اردیبهشت‌ماه برگزار می شود، جذب حوزه علمیه گیلان خواهند شد.

وی فراهم بودن مقدمات آموزشی، وجود تجهیزات لازم و کافی و نیز برخورداری از اساتید توانمند را از جمله مهم‌ترین عوامل موفقیت در یک مجموعه آموزشی برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه حوزه‌های علمیه گیلان، کمترین امکانات و فضای آموزشی مناسب را در اختیار دارد.

حجت الاسلام رحمان‌زاده فراهم نبودن فضای آموزشی لازم را یکی از مشکلات و معضلات فعلی مدارس علمیه گیلان اعلام کرد و گفت: به دلیل نبود فضای آموزشی لازم قادر به جذب تعداد محدودی طلبه هستیم و حوزه های علمیه این استان نیازمند توجه بیشتر هستند.

سرپرست حوزه های علمیه گیلان همچنین تخصصی بودن آموزش های دینی و میل به فراگیری معارف الهی، حفظ و گسترش دین را انگیزه اصلی متقاضیان حضور درحوزه های علمیه سراسر کشور بیان کرد و افزود: امروز توجه به گسترش فعالیت های حوزه یک ضرورت انکار‌ناپذیر است.

وی تبلیغ، ترویج شریعت و رساندن مردم به سر منزل اصلی و راهبرد علمی را از وظایف مهم علما و روحانیان دانست و خاطر‌نشان کرد: هر گاه در این زمینه سرمایه گذاری درست و بهینه انجام شود می توان زمینه تعالی جامعه را با عملکرد صحیح فراهم کرد.

حجت الاسلام رحمان‌زاده با بیان این که حضور، خدمت، تحصیل و تدریس در حوزه های علمیه توفیق خاص الهی است، تصریح کرد:  قدم گذاشتن در حوزه های علمیه حرکت در مسیر اولیا، اوصیا و ائمه اطهار(ع) است؛ در واقع حوزه های علمیه مرکز نشر معارف الهی در سراسر جهان محسوب می شوند./950/پ202/س

ارسال نظرات