۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۷۹۸۸
مسؤول موسسه روایت سیره شهدا:

تحول معنوی بازدید کنندگان از مراکز عملیاتی دفاع مقدس مشهود است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول موسسه روایت سیره شهدا گفت: از نظر فردی و اجتماعی، نهادینه کردن فرهنگ شهادت و فداکاری در عرصه های مدیریتی دارای آثار فراوانی در کشور است.
شهداي روحاني


حجت الاسلام محمد جوشقانی، مسؤول موسسه روایت سیره شهدا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: تاثیر اردوهای راهیان نور بر شرکت کنندگان قابل توصیف نیست و از حیث فردی و اجتماعی، نهادینه کردن فرهنگ شهادت و فداکاری در عرصه های مدیریتی دارای آثار فراوانی در کشور است.

وی ادامه داد:  اوج فرهنگ در فرهنگ شیعی، ایثار و شهادت است و از این رو بزرگان دین اگر می خواستند ارزش کاری را بیان کنند، آن را مطابق با مجاهدت فی سبیل قرار می‌دادند.

مسؤول موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر جایگاه رفیع فرهنگ ایثار در اسلام و تاثیرات خون شهدا در دوام اسلام و انقلاب گفت: هر ساله ما شاهد تحول روحی افراد بازدید کننده از مناطق جنگی هستیم.

حجت الاسلام جوشقانی گفت: در سال های گذشته، زمانی که برای بازدید کنندگان غیر ایرانی، از مجاهدت ها و دلاوری های فداکارانه رزمندگان تعریف می کردیم و از عشق آنها به اسلام و انقلاب و امام خمینی(ره) مطالبی بیان می کردیم، آنها کارایی نظریه ولایت فقیه و حقانیت اسلام را به صورت عینی حس می کردند.

وی اظهار داشت: اگر ما بخواهیم از سیره ائمه معصومین (ع) یا حضرت علی اکبر (ع) برای جوانان بگوییم شاید به علت اوج مقام آنها پذیرش این مساله پایین باشد اما شهدا که آفتابگردان سیره ائمه (ع) بوده اند می توانند رابطه نزدیکتری برای ما ایجاد کنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات