۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۷۹۹۳
نماینده ولی فقیه در گیلان:

پیشرفت امروز ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با کارکنان بنیاد شهید گیلان، شهدا را سرمایه های عظیم معنوی انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیشرفت امروز ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، عصر روز گذشته در دیدار کارکنان بنیاد شهید گیلان که در رشت برگزار شد، با بیان این که شهدا در بالاترین جایگاه قرار دارند، گفت: جایگاه شهدا از نظر آرمانی بالاتر از عالمان ربانی است.

وی پیشرفت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون پاک شهدا دانست و افزود: شهدا با اهدای خون پاک خود سبب استحکام پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند و امروز وظیفه ما در برابر آنها بسیار سنگین است.

امام جمعه رشت با بیان این که شهدا جان و نفوس پاکشان را برای دفاع از دین و جامعه اسلامی اهدا کردند، خاطرنشان کرد: امروز تکریم از خانواده های شهدا باید به عنوان یک تکلیف مورد توجه همگان قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شهدا و خانواده های شهدا عاملان اصلی حفظ، نگهداری و تداوم انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: شهدا سرمایه های عظیم معنوی انقلاب اسلامی هستند و براساس منابع اسلامی ارزش کاری عالمان ربانی از درجه بالاتری نسبت به درجه شهدا برخوردار است؛ ولی از نظر آرمانی درجه شهدا بالاتر از عالمان دینی محسوب می شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که انبیا، علما و شهدا در قیامت از بندگان گناهکار شفاعت می کنند، ادامه داد: در تعالیم اسلامی قلم عالم بر خون شهید ارجح است؛ چون با روشنگری انبیا و علما، شهدا‌ راه الهی را بر می گزینند.

وی با بیان این‌که مشکلات ناشی بازماندگان از جنگ یکی از معضلات کشورهای جهان است، افزود: در ایران اسلامی با روحیه خدمتگزاری که در کارکنان بنیاد شهید وجود دارد، ساماندهی امور ایثارگران به خدمتی بزرگ تبدیل شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات