۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۸۰۱۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

گیلان نیازمند 400 خانه عالم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: براساس نیازسنجی کارشناسان چهارصد نقطه این استان برای احداث خانه عالم روستایی شناسایی شده است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام جمال یاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، یکی از فعالیت های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را استقرار روحانی در ‏مناطق روستایی محروم و پر جمعیت دانست و گفت: براساس نیازسنجی کارشناسان چهارصد نقطه برای احداث خانه عالم روستایی شناسایی شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر 45 خانه عالم در سراسر استان وجود دارد، خاطر‌نشان کرد: این تعداد خانه عالم پاسخ‌گوی نیاز تمامی روستاهای استان نیست و  افزایش آن ضروری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از مهم‌ترین مشکلات روحانیان مستقر و طرح هجرت این استان را نبود خانه عالم برای اسکان دانست و افزود: با توسعه خانه‌های عالم در روستاها میزان اعزام روحانی نیز افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام یاری افزود: در روستاهای بالای پانصدخانوار قصد داریم خانه عالم را هرچه سریع‌تر براساس اولویت‌ها احداث کنیم تا بتوانیم گامی مؤثر در مقابل توطئه‌های شیطانی و ضد فرهنگی دشمنان اسلام برداریم.

وی با اشاره به این که ساخت خانه‌های عالم مناطق و روستاها با اهداف استقرار مبلغ و نیز گسترش فعالیت‌های دینی و فرهنگی راه اندازی می‌شود، ادامه داد: حفظ این مکان‌ها تقویت احکام دین مبین اسلام و نیز مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن از اهداف مهم سازمان تبلیغات است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان حضور یک روحانی در روستا را برای تقویت احکام دین مبین اسلام ضروری دانست و خاطر نشان کرد: امروز با توجه به توطئه‌های گسترده فرهنگی دشمن باید فعالیت های دینی و فرهنگی را به روستاها ببریم که اعزام مبلغ یکی از بهترین روش های مقابله با توطئه فرهنگی دشمن است.

حجت الاسلام یاری با بیان این که اعزام روحانی به روستاها و مناطق محروم تاکنون برکات بسیار زیادی را در بخش‌های دینی، فرهنگی و حتی عمرانی برای روستاها در‌بر داشته است، اضافه کرد: عملکرد تبلیغی مبلغان اعزامی نشان دهنده موفقیت آنها در این وظیفه خطیر بوده است.

وی با اشاره به تمرکز جغرافیایی خانه‌های عالم در گیلان‌ خاطر‌نشان کرد: خانه‌های عالم کنونی در ‏شهرستان های صومعه سرا، روستاهای هندخاله، شیخ محله، تولمات، ضیابر، شفت محله و نصیر محله و ‏در شهرستان شفت، در روستاهای چوبر و احمد سر گوراب، و شهرستان های رودبار، رودسر، لاهیجان، ‏آستارا و تالش احداث شده‌اند.‏/950/پ202/س
ارسال نظرات