۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۸۱۲۳
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

تولید برنامه های مفید و جذاب نیازمند حضور هنرمندان متخصص و متعهد است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه های ما به حضور افراد متخصص متعهدی نیاز دارند که از یک سو با مبانی اسلام آشنایی داشته و از سوی دیگر به اصول حرفه ای هنری و رسانه ای آگاه باشند تا برنامه ها ضمن جذابیت، از محتوای قابل قبول نیز برخوردار باشند.
روحانيت و رسانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدجواد آرین منش، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در مراسم اختتامیه همایش روحانیت و رسانه که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به نقش رسانه ها در تحولات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی اظهار داشت: عصرکنونی، عصر رسانه و انقلاب ارتباطات است و رسانه های گروهی، جهان را به دهکده ی کوچکی تبدیل کرده اند.

وی افزود: رسانه های نوین مانند تیغ دولبی هستند که از یک سو برای بشر مؤثر و مفید هستند و از سوی دیگر وسیله ای برای تهاجم فرهنگی، تخریب ارزش ها، سلطه سیاسی و... به شمار می روند.

آرین منش با بیان اینکه ایجاد، توسعه و طراحی رسانه های نوین آنچنان سریع اتفاق می افتد که فرصت آشنایی و مقابله با آنها بسیار کم است گفت: در جهان امروز، در پی خلأ اطلاع رسانی از سوی نهادهای دینی و اسلامی، 80درصد تولیدات رسانه ای از سوی امریکا و اسرائیل صورت می گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از وجود بیش از پنج ملیون ماهواره فعال و افزایش سی درصدی فروش ماهواره ها درسال اخیر در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور ما با ماهواره در ارتباط هستند، اما متاسفانه ما در این شاهراه به صورت یک طرفه تعامل داشته و نتوانسته ایم پیام های خود را به دنیا انتقال دهیم.

وی در خصوص آثار مفید رسانه، به بخش های خدمت و توسعه درآموزش، تحکیم وحدت ملی، رشد آگاهی سیاسی و اجتماعی جامعه، انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر، را از آثار مفید رسانه برشمرد و ابراز داشت: سوء استفاده از رسانه عواقبی همچون ایجاد نیاز کاذب، اعتیاد بیش از حد به رسانه، آموزش جرم و جنایت را در پی دارد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به نگرانی های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: آثار تخریب هایی که از دریچه رسانه های نوین وارد می شود به صورت بی ارزش شدن ارزش ها، بی هویت کردن جامعه، تخریب الگو ها و اسوه ها و شخصیت های دینی و زیرسؤال بردن هویت ملی در بین عموم ظاهر می شود.

آرین منش در ادامه، یکی از راه های مقابله با مشکلات مربوط به حوزه فرهنگ ورسانه را ورود شخصیت های دینی و طلاب به عرصه رسانه دانست و بیان داشت: خوراک رسانه باید از طریق هنرمندان متعهد تأمین شود، رسانه های ما به حضور افراد متخصص متعهدی نیاز دارند که از یک سو با مبانی اسلام آشنایی داشته و از سوی دیگر به اصول حرفه ای هنری و رسانه ای آگاه باشند تا برنامه ها ضمن جذابیت، از محتوای قابل قبول نیز برخوردار باشند./930/پ202/ص
ارسال نظرات