۰۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۸۳۱۶

تمبر یادبود سید حسن نصرالله در کتاب تاریخ تمبر ایران نقش بست

خبرگزاری رسا ـ مسوول ستاد خبری و اطلاع رسانی قرارگاه حفظ ابنیه دفاع مقدس خوزستان از چاپ تمبر یادبود مقاومت اسلامی خرمشهر و لبنان، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در کتاب تاریخ تمبر ایران خبر داد.
سيد حسن نصر الله؛ دبير کل حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا در اهوا، نادر دریابان، مسؤول ستاد خبری و اطلاع رسانی قرارگاه حفظ ابنیه دفاع مقدس خوزستان، اظهار داشت: تمبر بزرگداشت مقاومت اسلامی خرمشهر و لبنان که دو سال پیش با تصویر مجاهد بزرگ حجت الاسلام سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان منتشر شد، برای اولین بار در کتاب ارزشمند تاریخی و پژوهشی تاریخ تمبر ایران در کنار تمبرهای انتشار یافته در خصوص شهیدان حماسه دفاع مقدس در خرمشهر چاپ شد.

وی افزود: این تمبر که دو سال پیش همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان و بزرگداشت مقاومت حزب الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی در خرمشهر منتشر شد، مورد استقبال میلیون ها نفر در بیش از 120 کشور جهان قرار گرفت و برخی از مجموعه داران تمبر در اروپا برای دریافت یک قطعه از این تمبر حاضر شدند تا 13 هزار یورو پرداخت کنند.

مسوول ستاد خبری و اطلاع رسانی قرارگاه حفظ ابنیه دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: این تمبر که نسخه ای از آن در گنجینه تمبر و اسکناس موزه آستان قدس رضوی نیز نگهداری می شود مورد استقبال بسیاری از مسلمانان عرب خاورمیانه و گردشگران خارجی قرار گرفته است.

دریابان، خاطر نشان کرد: انتشار تمبر سید حسن نصرالله در کتاب تاریخ تمبر ایاران به دلیل اینکه راهنمای رسمی تمبرهای ایران در جهان محسوب و به سراسر کشورها فرستاده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کتاب تاریخی راهنمای تمبرهای ایران تألیف دانشمند ارجمند، استاد فریدون نوین فرح بخش، اولین و بزرگترین مجموعه دار ایرانی است که دارای سابقه انتشار 60 ساله می باشد، ادامه داد: این محقق بزرگ تمبر ایران در بسیاری از مجامع جهانی تمبر برای کشورمان افتخار آفریده و مدال های طلای مختلفی را به ارمغان آورده است.

مسوول ستاد خبری و اطلاع رسانی قرارگاه حفظ ابنیه دفاع مقدس خوزستان یاد آور شد: تمبرهای یازده گانه شهدای مقاومت خرمشهر و تمبر سید حسن نصرالله به چند موزه خارجی نیز اهدا شده است./945/د102/ص

ارسال نظرات