۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۷۸۶۳۴
استاد حوزه علمیه قم:

منطق آیت الله ابن‌الرضا خوانساری منطق علم بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: آیت الله مرحوم ابن الرضا علم و عمل را با هم در هم آمیخته بود و هر شخصی که با وی برخورد می کرد جز ادب و متانت چیزی از ایشان نمی دید.
حجت الاسلام خوانساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صالحی خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم، دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله ابن الرضا خوانساری که با حضور گسترده مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی و همچنین رییس دفتر مقام معظم رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله ابن الرضا خوانساری، ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفت و افزود: مراجع تقلید و مقام معظم رهبری در پی ارتحال این عالم ربانی پیام های تسلیت جداگانه ای را صادر کردند که این موضوع نشانگر جایگاه بالای آیت الله ابن الرضا است.

وی از آیت الله ابن الرضا خوانساری به عنوان عالمی عامل و ربانی و همچنین زاهدی صمدانی یاد و تصریح کرد: این استاد برجسته حوزه علمیه در طول دوران زندگی و عمر با برکت خود منشا خدمات و تلاش های بسیار فراوانی شد.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: منطق آیت الله مرحوم ابن الرضا منطق علم بود و غیر از علم هیچ چیز از او صادر نمی شد، این عالم علم و عمل را با هم در هم آمیخته بود و هر شخصی که با وی برخورد می کرد جز ادب و متانت چیزی از ایشان نمی دید.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات علمی و ویژگی های اخلاقی آیت الله ابن الرضا خاطر نشان کرد: آیت الله ابن الرضا استعدادهای مختلف را شکوفا و ایمان و باورهای دینی و اعتقادی مردم را تقویت کرد.

حجت الاسلام صالحی خوانساری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روایتی راه رسیدن انسان به کمالات معنوی را در گرو ایمان و علم دانست و بیان داشت: اگر در وجود انسان علم و ایمان با هم ممزوج شود محصول آن حکمت خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: علم مایه حیات و ایمان مایه نجات و آزادگی همه بندگان خداوند است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات