آمادهباش ۶۰۰ مجتمع بینراهی برای خدماترسانی به زائران اربعین

غلامحسین دغاغله عضو هیئت عامل سازمان راهداری با اشاره به فعال بودن 600 مجتمع خدماتی-رفاهی بینراهی فعال در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین 1404 اظهار کرد: از مجموع 1131 مجتمع خدماتی ـ رفاهی در سطح محورهای مواصلاتی کشور، این 600 مجتمع بهصورت ویژه مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتهاند.
وی ادامه داد: این مراکز در مسیرهای منتهی به مرزهای شهید سلیمانی (مهران)، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین فعالیت دارند و هدف از نظارت، ارتقای کیفیت خدماترسانی به زائران اربعین است. علاوه بر امکانات موجود، فضاهای موقت دیگری مانند نمازخانه، وضوخانه و محل شارژ تلفن همراه زائران نیز در این مجتمعهای بینراهی تعبیه خواهد شد.
وی همچنین از ابلاغ شیوهنامه نظارت بر مجتمعهای خدماتی ـ رفاهی بینشهری به اداراتکل راهداری و حملونقل جادهای استانها خبر داد و گفت: بر این اساس، نظارت بر نظافت عمومی، نمازخانه، اماکن بهداشتی، مکانهای استراحت موقت زائران، تأمین آب پایدار و فعالیت فروشگاههای مستقر در این مجتمعها بهصورت منظم در حال انجام است.
وی بیان کرد: مسئولان مجتمعهای خدماتی ـ رفاهی موظف شدهاند در بازه زمانی 10 روزه نسبت به رفع و اصلاح هرگونه نواقص احتمالی در این مراکز اقدام کنند. همچنین در بازدیدهای بعدی، رعایت این موارد بهصورت مجدد بررسی خواهد شد.
دغاغله در خصوص تأمین سوخت جایگاههای سوختگیری فعال در مجتمعهای خدماتی ـ رفاهی نیز گفت: هماهنگیهایی با شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی انجام شده تا در ایام سفرهای اربعین حسینی، سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی تأمین شود.
وی با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر مجتمعهای خدماتی ـ رفاهی در سازمان راهداری و در سطح استانها، افزود: این کمیتهها بهصورت مستمر در ایام اربعین فعال هستند و روند ارائه خدمات به زائران را تا پایان سفرهای اربعینی پایش خواهند کرد.
عضو هیئت عامل سازمان راهداری گفت: زائران و کاربران جادهای در صورت مشاهده هرگونه نواقص یا مشکلات در روند خدماترسانی این مجتمعها، میتوانند با ارسال پیامک به سامانه جامع 141 یا استفاده از پل ارتباطی سامانههای استانی نصبشده در مجتمعها، شکایات خود را ثبت کنند. تمامی شکایات دریافتی مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه رسیدگی آن به اطلاع هموطنان خواهد رسید.