۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۷۸۷۳۹
آیت الله وحید خراسانی:

تنها کسانی از گمراهی نجات می یابند که به قرآن و اهل بیت تمسک کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به حدیث ثقلین گفت: تنها کسانی از ضلالت و گمراهی نجات پیدا می کنند که مستمسک آنها قرآن و اهل بیت (ع) باشد.
آيت الله وحيد خراساني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس تفسیر خود که روزهای چهارشنبه با حضور طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار می شود با یادآوری روش های شناخت قرآن متذکر شد: هر معرف و تعریفی ممکن نیست مبین حقیقت باشد مگر اینکه اجلی و یا مساوی با آن باشد و در این صورت وقتی قرآن شناخته می شود که یا به اجلای از آن و یا به مساوی با آن برسد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: سرّ این مطلب نیز این است که بدون تحقق این موضوع رسیدن به فهم و شناخت دقیق قرآن عقلا محال است و باید کسی مبین قرآن باشد که هم رتبه او باشد و الا کسی که در مرتبه او نیست معقول نیست که قرآن را بفهمد.

حضرت آیت الله وحیدخراسانی تصریح کرد: تمام کلمات این طایفه مبتنی بر دقیق ترین و منظم ترین موازین برهانی است که هزاران ارسطو باید زانو به زمین زنند تا آن وقت بفهمند که قرآن چه می گوید.

استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه برای شناخت قرآن رجوع به غیر خدا و کسی که در مرتبه قرآن نباشد از حیث برهانی باطل می باشد اظهار داشت: راه تعریف قرآن منحصر به اجلی و اعلی از قرآن است و او خود خداوند و کسی که در مرتبه قرآن است می باشد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حدیث ثقلین «انی تارکٌ فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ...» خاطر نشان کرد: تنها کسانی از گمراهی و ضلالت نجات پیدا می کنند که مستمسک آنها قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

وی ادامه داد: خطاب در آیه «والقرآن الحکیم انک لمن المرسلین علی صراط المستقیم»، کُلِ مَن غیر خاتم هستند و با این تفسیر مشخص می شود که همه انسانها در ضلالت و گمراهی هستند و تنها کسانی از ضلالت بیرون می آیند که به قرآن و اهل بیت (ع) تمسک کنند./924/
ارسال نظرات